رئیس عالی کمیته انقلاب یمن در واکنش به تحریم‌های آمریکا تاکید کرد اگر دست از تجاوز بر ندارید به مناطقی حمله خواهیم کرد که انتظارش را نخواهید داشت.

خط و نشان انصارالله علیه کشورهای متجاوز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه مقامات نظامی تهدید به گسترش حملات احتمالی علیه کشور‌های متجاوز کرد.

او در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: تحریم‌ها مبارزان مجاهد را نمی‌ترساند. اگر  محاصره و تجاوز را ادامه دهید، احتمالا در برخی از کشور‌های متجاوز  مناطقی را هدف حمله قرار می‌دهیم که انتظارش را نخواهید داشت.

آمریکا روز پنجشنبه دو مقام نظامی انصارالله را به بهانه درگیری‌ها در مارب، تحریم کرد و تیم لندرکینگ، نماینده آمریکا در امور یمن، مدعی شد: تحریم دو رهبر نظامی انصارالله از سوی واشنگتن، به‌دنبال تشدید درگیری‌ها از سوی این جنبش در استان مارب، انجام می‌شود.

مایکل مک کول، رهبر جمهوریخواهان در کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا مدعی شد: ضروری است برای توقف حمله حوثی‌ها (نیرو‌های انصارالله) به مأرب، این گروه تحت فشار قرار بگیرد.

نیروهای یمنی اخیرا توانستند استان مارب که به‌عنوان آخرین سنگر نیروهای منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و تحت حمایت عربستان، در این کشور شناخته می‌شد را آزاد کنند.