ایسنا/ مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه بالنگو، مقوی قلب بوده، برای رفع وحشت و خفقان همراه با گلاب کاربرد دارد و برای دل پیچه و شکم روی موثر است.

کاهش تپش قلب با این گیاه شگفت‌انگیز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهندس حسین راغ آرا گفت: بالنگو با نام های دیگر بالنگوی شهری و بالنگوی شیرازی گیاهی است با طبیعت گرم و مرطوب و تر، که خیسانده دانه آن خنک کننده و آرامبخش بوده و مسکن درد است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که خیسانده دانه این گیاه نفخ معده را از بین برده و یبوست را رفع می‌کند، افزود: بالنگو، مقوی قلب بوده، برای رفع وحشت و خفقان همراه با گلاب کاربرد دارد و برای درمان کولیت و اسهال خونی همراه با گلاب مفید بوده و برای دل پیچه و شکم روی موثر است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس راغ آرا ادامه داد: برای بیماری صرع و درمان غش یک سوم لیوان گلاب، دو سوم آب جوش، یک قاشق چای خوری تخم بالنگو را مخلوط کرده و ناشتا مصرف می شود، برای شیرین کردن این مخلوط می توان از عسل استفاده کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که گیاه بالنگو مقوی قلب و مغز است و باعث کاهش تپش قلب می شود، بیان کرد: این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به دفع ترشحات برونش و سینوس ها کمک می کند، همچنین برای درمان سرفه های خشک تخم بالنگو، قدومه و ریحان از هرکدام 10 گرم را باهم مخلوط کرده و 3 دقیقه ملایم جوشانده و در نهایت با عسل شیرین می کنیم.