کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه به شعارهای استقلال و آزادی پایبند هستیم، هیچ فلسفه‌ای به‌جز توسعه نباید سر فصل جامعه باشد. تمام برنامه‌های بنده در این بندها خلاصه شده است.

زاکانی: به دوران بخور و دررو پایان می‌دهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی در  نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: امروز با یک تعارض مواجه هستیم؛ داشته‌های ما با آنچه روی صحنه مشاهده می‌کنیم تفاوت جوهری دارد. ما اسلام، رهبری خوب، مردم در صحنه و آگاه، نخبگان فوق‌العاده آگاه به برنامه تحول، جغرافیای ممتاز در عرصه جهانی را دارا هستیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: یک روی دیگر واقعیت تلخ موجود، قبیله‌گرایی، بیکاری و تورم که مایه درد و مشقت مردم می‌شود که عوارض قدرت طلبی است.

وی ادامه داد: بعداز جنگ جهانی دوم هیچگاه جهان آماده نظم پذیری نبوده است و ملت ایران هم در این میان نقش کلیدی دارد؛ نقش ملت ایران تعیین کننده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: هیچ گاه ضرورت تغییر در کشور مشاهده نمی‌شد؛ امروز در ادامه گام دوم انقلاب هستیم‌. امروز شاهد پلشتی‌ها هستیم و نیازمند یک انقلاب برای تحول از اهداف انقلاب هستیم.

وی افزود: همه به شعارهای استقلال و آزادی پایبند هستیم، هیچ فلسفه‌ای به‌جز توسعه نباید سر فصل جامعه باشد. تمام برنامه‌های بنده در این بندها خلاصه شده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بزرگترین دشمن ما کاهلی است و به دریایی از مسائل چگونه می پردازیم؟ ما با فهم دقیق مسائل کشور مهم‌ها را یافتیم و به اهم آن‌ها پرداختیم.

وی ادامه داد: می‌شود دونگاه به مسائل داشت، نگاه به ریشه و نگاه به عوارض؛ دقت ما به این بود که با نگاه به ریشه‌ها، عوارض را از بین ببریم. به جای وعده دادن کار پیش ببریم و به جای ماهی دادن ماهیگیری یاد بدهیم. 

زاکانی بیان کرد: امروز کشور ما دچار  سرطان است و بنده به عنوان یک پزشک حاذق آمده‌ام تشخیص دهم و با ارائه طریق آن را درمان کنم.

وی تاکید کرد: هرکسی شعار دهد دولت نمی‌تواند، فهمی از مسائل ندارد؛ دولت می‌تواند. من به عنوان کسی که ۱۳ سال در قوه مقننه بوده‌ام می‌گویم با ایجاد یک شبکه از ارتباطات می‌توانیم کارها را پیش ببریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: زمانی در دولت آقای احمدی نژاد به مشکل برخوردیم و به او گفتم اگر همکاری کنیم هزار قدم راه می‌رویم و اگر دعوا کنیم بیش از صد قدم راه نخواهیم رفت و زمانی که بمیریم و سرمان را روی زمین بگذاریم  مردم ۹۰۰ قدم راه نرفته را مشاهده می‌کنند. 

وی تاکید کرد: همکاری بین قوا لازمه مشارکت است، دولت جوان انقلابی یک مختصاتی دارد که باید تمام آن را باور داشته باشیم و بر مدار اخلاقیت و انسانیت می‌توان پیش رفت.

زاکانی گفت: ۴ محور داریم؛ محور اول محور اقتصاد و مدیریت است، حال چرا مدیریت؟ زیرا اقتصاد ما دولتی است و اسماً برای مردم راه را باز می‌کنیم، دولت‌ها دست و پای تولید کننده‌ها را می بندد، زیرا آن را مقابل بخش دولتی مشاهده می‌کنند.

وی گفت : به دنبال این هستم این فجایعی که امروز در مسئله اقتصاد داریم دیگر نداشته باشیم. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ‌چیز جای صداقت با مردم را نمی‌گیرد؛ جلوی هرآنچه که مخالف تولید باشد را خواهیم گرفت و هرآنچه به کمک تولید بیاید را استفاده خواهیم کرد. آنچه که امروز مطرح است حاصل ۱۵ سال کار در مرکز پژوهش‌هاست. 

وی افزود: همه مراکز مفاسد را شناسایی خواهیم کرد و جلوی بوروکراسی زمان‌بر را خواهیم گرفت. باید از درس‌های دیگران تجربه بگیریم و باید بیاموزیم اما همیشه نباید شاگرد باشیم. 

وی ادامه داد: امروز  ۷۸ درصد اشتغال در کره جنوبی مربوط به اشتغال‌های کوچک است اما در کشور چه برنامه‌ای داریم؟ هیچ!

زاکانی گفت: اینجا تعلیم و تربیت و فرهنگ هدف اصلی ماست. نقش خانواده، حوزه و دانشگاه و فضای مجازی بی بدیل است که با مشارکت مردم می‌تواند به یک رویکرد جدید منجر شود‌.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی باید پایدار و اشتغال‌زا باشد و قدرت ملی و ثروت خلق کند و فرهنگ معنویت را برای ما به همراه داشته باشد. با همه وجود به جنگ تحقیر و فقر خواهیم رفت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست و امنیت برای ما حائز اهمیت است و باید روز به روز به مردم سالاری دینی برسیم ‌. مردم، آقا و بزرگ ما هستند و مسئولان نباید از بالا به مردم نگاه کنند؛ امام فرمودند ما خادم ملت هستیم. 

وی ادامه داد: سیاست خارجی برای ما میدان فرصت بزرگ است و توجه داریم سیاست خارجی را در خدمت فوریت، ضرورت و اولویت قرار دهیم‌. در سیاست خارجی خروجی ما باید عزت جهانی باشد و باید فرصت پیشرفت کشور باشد و این نباشد یک عده‌ای سر سفره مردم بنشینند و بخورند. 

زاکانی گفت: د‌ولت من، دولت ژنرال‌های خسته و غلامان حلقه به گوش نیست و دولت جوانان و کارشناسان است.

وی افزود: همان طور که دوره بزن در رو برای صهیونیست‌ها تمام شد؛ دوره بخور در رو هم برای عده‌ای تمام شده و به دنبال آن هستم یک کابینه از مفسدین به دستگاه قضا معرفی کنم.

زاکانی درباره این‌که در برنامه ۵ نامزد جریان انقلاب تفاوتی وجود ندارد، گفت: برای هر ۶ نامزد احترام قائل هستم  و امیدوارم ۴ نامزد دیگر موفق شوند اما برنامه‌‌های خودم را از سایر نامزدها موفق‌تر می‌دانم چرا که با عدد و رقم امکان کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: جامعیت طرح‌های بنده از همه طرح‌ها جامع‌تر و با واقعیت‌ها سازگار است و بیشترین نیرو انسانی و دانشگاهی در این برنامه نقش دارند و نکته بعدی این است که در مبارزه با فساد برنامه دارم و بیشترین فعالیت را داشتیم؛ دوستان دیگر بگویند آی از من بیشتر فعالیت‌ کرده‌اند.

این نامزد انتخابات بیان کرد: بدنه انقلابی کشور و شرایطی که من در آن فعال بودم یک شناخت جدی به مسائل دارد و هیچکس به اندازه من به نقاط مختلف کشور سفر نکرده است تا مشکلات را بشناسد. 

وی درباره سیاست خارجی و مذاکرات جاری گفت: در سیاست خارجی موضوع اراده کل مسئولان نظام و شورای عالی امنیت است لذا هرکسی ادعا کند من می‌توانم ؛ این‌گونه نیست چرا که رهبر انقلاب باید نظر دهند. به طور مثال مذاکرات برجام ربطی به دولت آقای روحانی ندارد.

وی گفت: مخالف مذاکره نیستیم اما مخالف تصویب ۲۰ دقیقه‌ای هستیم؛ در این حوزه مجلس توجهی به منافع مردم نکرد و خواست غربی‌ها را انجام داد‌.

وی ادامه داد:  با مذاکرات مخالف نیستیم اما با مفت‌فروشی مخالف هستیم؛ در مذاکرات وین شاهد مفت فروشی هستیم.

وی افزود: همزمان با برجام یک مذاکره دیگر انجام شد و به جای آزادی ۴ نفر  در ازای آزادی جیسون رضائیان، ۲۸ نفر را آزاد کردیم  و به جای  ۴۰۰ میلیون دلار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار دریافت کردیم. 

زاکانی گفت: دولت آقای روحانی مذاکره بلد نیست و با چوب حراجی که دولت می زند مخالف هستیم.  این نوع مذاکره التماسی و ذلیلانه مورد نظر ما نیست.

وی درخصوص وضعیت اقتصادی گفت: وضعیت اقتصادی کشور مانند یک بیمار تصادفی است که به اورژانس آورده‌اند و کارهای احیا را انجام می‌دهند، ما برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمند فوریت هستیم. 

زاکانی ادامه داد: وعده دادن، غلط و دور از ذهن است. امروز هرچه که دوستان می‌گویند ثبت و ضبط می‌کنم تا با کارشناسان مشورت کنم که با منطق و روش کارها را پیش ببرم. نیازمند دستورات قاطع هستیم.

این فعال سیاسی گفت: هرکسی که بر سر کار می‌آید آرزوهای خودش را پیاده می‌کند. تاکید می‌کنم وعده‌هایی که دوستان می‌دهند باید با عملکرد ۴۲ ساله خودشان سنجیده شود. 

وی درخصوص این‌که موضع دولتش در قبال روسیه و چین و مذاکرات چیست، گفت: ما دنبال نقد کردن برجام هستیم و امروز تمام وظایف خودمان را انجام داده‌ایم. آمریکا باید ضمانت دهد و تمام تعهدات و وظایف خودش را انجام دهد و ما راستی آزمایی کنیم. 

زاکانی گفت: به جزء جزء این سند واقف هستم و نسبت به این موضوع از ۶ نامزد دیگر برتری دارم . اصل این ماجرا نقد آن است.

وی تاکید کرد: همسایگان برای ما اولویت است و مجموعه کشورهای مسلمان و کشورهای نوظهوری که نگاه برتر بینی دارند با آن‌ها همکاری خواهیم کرد و ما از موضع حق خودمان استفاده می‌کنیم. 

زاکانی بیان کرد: ما برای کشورهای همسایه امنیت به ارمغان آورده ‌ایم اما نتوانستیم اقتصاد و سیاست خودمان را صادر کنیم. 

ادامه دارد....