نگاهی به مواضع و تحلیل‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر و به ویژه در جریان انتخابات ریاست جمهوری امسال، نشان می‌دهد حلقه انحرافی پیرامون وی همچنان تلاش می‌کنند تا با تحلیل‌های غلط و اظهارنظرهای عجیب، برای او حاشیه‌سازی کنند.

اصرار احمدی‌نژاد بر تحلیل‌های «نوستراداموس‌وار»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همزمان با نزدیک‌تر شدن به روزهای اوج تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، بازار تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها داغ است و افراد مختلف از جریان‌های سیاسی گوناگون تلاش می‌کنند تا با تحلیل‌ها و گمانه‌های خود، هم بر ر وند تحولات انتخاباتی تاثیر بگذارند و هم خود را در پازل سیاسی کشور بیشتر مطرح کنند.

البته بخش قابل توجه‌تر این تحلیل‌ها، مربوط به روزهای قبل از اعلام رسمی اسامی نامزدهای انتخابات بوده و در این میان، سهم «محمود احمدی‌نژاد» از تحلیل‌های اشتباه و عجیب و غریب،‌قابل توجه به نظر می‌رسد.

این تحلیل‌های غلط،‌ در ادامه رفتارهای ناصواب و هیجانی وی در انتخابات ۹۶ و ۱۴۰۰ قابل مشاهده و ارزیابی است؛ از حضور وی در انتخابات ۹۶ با وجود نهی صریح رهبر حکیم انقلاب (در پشت بلندگو) و حرف‌های ساختارشکنانه وی در هنگام ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات کشور و حالا پیش‌بینی‌های نادرستی که از اثرگذاری حلقه انحرافی پیرامونی وی و القائات غلط آنها حکایت دارد.

یکی از نخستین تحلیل‌های غلط وی درباره انتخابات ۱۴۰۰، تاکید بر این گزاره بود که «نمی‌گذارند رئیسی بیاید».

احمدی‌نژاد به این پیش بینی غلط هم اکتفا نکرد و گفته بود که محمدباقر قالیباف حضور خواهد یافت و از او حمایت خواهد شد!

خودسانسوری بعد از شکست تحلیلی!

هر دو تحلیل رئیس جمهور سابق، با عدم ثبت‌نام رئیس مجلس و به میدان آمدن رئیس قوه قضائیه، غلط از آب درآمد، اما نکته جالب در این میان، تحلیل غلط دیگری بود که احمدی‌نژاد درباره «تایید صلاحیت علی لاریجانی» مطرح کرد،‌ اما بعد از آنکه این هم اشتباه از آب درآمد، اطرافیانش ترجیه دادند این تحلیل و پیش‌بینی نادرست را از متن سخنان وی در سایت دولت بهار سانسور کنند!

خبر این عقب‌نشینی با ترفند سانسور، ابتدا توسط یک کانال خبری، رسانه‌ای شده و مشخص شد که این بخش از سخنان احمدی‌نژاد که در یک جلسه مطرح شده، از روی خروجی «دولت بهار» حذف شده است.

البته این خودسانسوری از دید فعالان فضای مجازی دور نماند و برخی کاربران توئیتر، به این موضوع پرداختند.

کاربری نوشت: «نظرات کذبِ احمدی نژاد در مورد قالیباف بعنوان نامزد نهایی جبهه انقلاب، عدم شرکت رئیسی در انتخابات و همچنین نظرش در مورد تایید لاریجانی توسط شورای نگهبان نشان از تحلیل‌های توهمیِ ایشان دارد.

 محمودخان این ره که می‌روی به ترکستان است!...»

دیگری نوشت: «احمدی نژاد براین باور بود که می‌خواهند لاریجانی را رئیس جمهور، قالیباف راکاندید و ورود رییسی را ممنوع کنند! هنگامی که خبر رد صلاحیتش را شنیدحسابی پنبه لاریجانی را زد ... احمدی نژاد براین باور بود که میخواهند لاریجانی را رئیس جمهور، قالیباف راکاندید و ورود رییسی را ممنوع کنند!»

یک فعال دیگر توئیتری نوشت: «برخلاف تحلیل های احمدی نژاد؛ نه قالیباف نامزد نهایی جبهه انقلاب شد.

نه صلاحیت لاریجانی برای شرکت توی انتخابات تایید شد. آقای رئیسی هم ثبت نام کرد و کسی نتونست مانعش بشه.

رمّال‌های دهات اکبر آقا از احمدی نژاد بهتر پیش‌بینی و تحلیل میکنن».

آبی که به آسیاب بدخواهان می‌ریزد

در شرایطی که جریان اصلاحات و حامیان افراطی دولت کنونی، تلاش می‌کنند تا با دادن آدرس‌های غلط به بدنه جامعه درباره علت مشکلات کنونی کشور و یا هیجان‌سازی درباره داوطلبان رد صلاحیت شده یا عدم احراز شده، جریان انتخابات را به سمت دیگری هدایت کنند، اصرار بر این قبیل رفتارها و تکرار تحلیل‌های گمراه‌کننده و غلط، آب به آسیاب جریان «فتنه نوین» می‌ریزد و اعتبار کسی را که 8 سال مسئولیت قوه مجریه کشور را برعهده داشته، بیش از قبل زیر سوال می‌برد.