مهر/ عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری درباره تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی، گفت: پیشنهاد وزیر کشور با موافقت اعضای کمیسیون مواجه شد و اکثریت آرا را کسب کرد.

زمان مناظره‌های انتخاباتی به پیشنهاد چه کسی تغییر کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی، گفت: با این جابه جایی در زمان پخش مناظره‌ها، جدولی که از پیش به نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرده بودیم و براساس آن برنامه‌های دیگری پیش بینی شده بود طبعاً در جدول و زمان ضبط و پخش برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی نامزدها نیز جابه جایی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: استدلال ما برای برگزاری مناظره‌ها در زمان پیشین یعنی روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد یعنی روزهای برگزاری مسابقات مقدماتی فوتبال جام جهانی این بود که با توجه به شب‌هایی که مسابقات فوتبال پخش زنده می‌شد شور و نشاط عمومی میان جوانان و قشرهای مختلف مردم ایجاد می‌شد و آن شور ورزشی با شور سیاسی گره می‌خورد و به افزایش مشارکت در انتخابات کمک می‌کرد.

عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری تصریح کرد: اما استدلال از دیگر اعضای کمیسیون برای تغییر زمان برگزاری مناظره‌های تلویزیونی نامزدها این بود که این شور باید تفکیک شود و در روز دیگری صرفاً تمرکز همه مخاطبان روی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری باشد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در نهایت این پیشنهاد وزیر کشور با موافقت اعضای کمیسیون مواجه شد و اکثریت آرا را کسب کرد و این تغییر زمان پخش مناظره‌ها نیز به صدا و سیما ابلاغ شد.

وی گفت: درباره دیگر اجزای مربوط به مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری اعم از ساعات پخش آن، ساختار مناظره‌ها و مجری این برنامه‌ها تغییری ایجاد نخواهد شد.