پس از روزها سانسور خبری درباره زندانی شدن یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که اقدامات او مخل امنیت این رژیم خوانده شده، منابع خبری از مرگ مرموز این فرد خبر دادند.

مرگ مرموز افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ارتش رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، برای اولین بار جزئیاتی درباره مرگ مرموز یک افسر اطلاعاتی بازداشت شده این رژیم را اعلام کرد.

روزنامه عبری‌‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، ابتدای ماه ژوئن جاری، از پرونده‌ای پرده برداشته بود که به گفته این روزنامه، ارتش «کاملا آن را سانسور می‌کرد».

این پرونده مربوط می‌شد به یک افسر اطلاعات سازمان ضد اطلاعات رژیم صهیونیستی (آمان) که در ماه سپتامبر گذشته، پس از «اتهامات خطرناکی» که علیه او مطرح شد، زندانی شد و ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار جزئیات مربوط به او خودداری کرد.

بر اساس گزارش بامدادی پایگاه خبری شبکه «الجزیره مباشر»، در اوج حملات تل‌آویو علیه نوار غزه، وضعیت جسمانی این افسر به‌طور ناگهانی در زندان بد می‌شود تا اینکه او را در تاریخ هفدهم ماه می به بیمارستان منتقل می‌کنند و در همان روز خبر مرگ او اعلام می‌شود.

الجزیره مباشر در ادامه گزارش داد که دادگاه تجدیدنظر نظامی در منطقه «تل‌آویو»، دوشنبه، اجازه انتشار جزئیات جدیدی درباره این پرونده را داد که در پی این صدور این مجوز، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این افسر «به‌طرز خطرناکی به امنیت» اسرائیل آسیب رسانده است.

با این حال، روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد که در بیانیه ارتش، به اطلاعات مربوط به دستگیری و بندهای مربوط به اتهامات واردشده به این افسر اشاره‌ای نشده است.

به ‌رغم این سانسور، ارتش رژیم صهیونیستی در ارتباط با این افسر می‌گوید که او در بازجویی‌ها با آن‌ها همکاری داشته و به اقدامات خود اعتراف کرده است.

سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد که این افسر به دلیل «انگیزه‌های شخصی» دست به اقدامات مذکور زده و «طرفی خارجی او را به خدمت نگرفته و او با عناصر متخاصم در ارتباط نبوده است».

در بیانیه ارتش آمده است که این افسر در یک پایگاه نظامی زندانی به همراه چند فرد دیگر زندانی بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه تحقیقات درباره علت مرگ این نظامی در جریان است، در خصوص اینکه چرا این فرد در قبرستان نظامی دفن نشده، گفته است: «در دوره بازداشت،‌ به درخواست خودش، او از خدمت [نظامی] کنار گذاشته شد که طبق قانون قبرستان‌های نظامی، در چنین موردی اجازه دفن در گورستان نظامی وجود ندارد».

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از برخی منابع نظامی گزارش داد که شاید این فرد خودکشی کرده باشد؛ اما خانواده این فرد احتمال خودکشی او را رد کردند تاجایی که پدر این افسر اطلاعاتی، ادعاهای مطرح‌شده درباره خودکشی پسرش را «دروغ» خواند.

بر اساس گزارش الجزیره مباشر، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نیز روز دوشنبه درباره این فرد گزارش داده است که او یک «نابغه کامپیوتر» بوده و در سنین پایین مدرک کارشناسی خود را در این زمینه اخذ کرده است.

الجزیره مباشر ادامه داد، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره این پرونده که سروصدایی بسیاری در سرزمین‌های اشغالی به راه انداخته، قول داده است که جزئیات بیشتری درباره آن منتشر شود.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه «معاریو» در این رابطه گفت: «احساسات درباره پرونده‌های غیرشفاف را درک می‌کنم؛ اما در چارچوب محدودیت‌های امنیتی سعی خواهیم کرد که آن‌ها را بهبود بخشیم».