ناوشکن دنا و مین شکار شاهین با دستور رییس جمهور به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس ملحق شد

ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در هفتاد و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان رونمایی و الحاق ناوشکن پیشرفته دنا و ناو مین‌شکار بومی شاهین را به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

رئیس جمهور قبل از صدور فرمان الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: برای همه ما، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور ظرف 8 سال یک ناوشکن بسیار مهم را از آغاز تا پایان به دست متخصصین خودش تکمیل و آماده‌ بهره‌برداری می‌کند و از امروز این ناوشکن آماده است انواع مأموریت‌هایش را انجام دهد.

روحانی افزود:  از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی بسیار خوشحال هستیم و محصول امروز نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ناوشکن تمام ایرانی دنا مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی دارد.

مین شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خوری برابر ۱۸۰ سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است .