“رضا عطاران” بازیگر مشهور و طنز سینما و تلویزیون ایران در سال 1347 در مشهد به دنیا آمد. به تازگی عطاران برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.​

ممنوع الکاری رضا عطاران واقعیت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خوندنی آنلاینرضا عطاران” بازیگر مشهور و طنز سینما و تلویزیون ایران در سال 1347 در مشهد به دنیا آمد. به تازگی عطاران برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

رضا عطاران

نام: رضا

نام خانوادگی: عطاران

تاریخ تولد: 1347/02/20

محل تولد: مشهد

مدرک تحصیلی: لیسانس کارگردانی

همسر: فریده فرامرزی

رضا عطاران بازیگر خوب سینما و تلویزیون در بیستمین روز از اردیبهشت ماه 1347 در یکی از محله های قدیمی شهر مشهد متولد شد، او علاوه بر بازیگری در زمینه های دیگر مثل کارگردانی، فیلم نامه نویسی و خوانندگی نیز فعالیت دارد. او اصالتی کاخکی دارد و سومین فرزند خانواده است، زمانی که سن کمی داشته مادرش در زلزله کاخک فوت شده است. رضا عطاران بعد از اینکه دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و در دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران رشته طراحی صنعتی را انتخاب کرد و به تحصیل پرداخت. او بخاطر علاقه اش به هنر و بازیگری دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد و با بازی در تئاتر حسن حامد فعالیت هنری خود را در سال 1361 آغاز نمود.