ایسنا/ وزیران خارجه اتریش و عربستان در نشست خبری مشترک در رابطه با برجام اظهارنظر کردند.

وزیران خارجه اتریش و عربستان برای حفظ برجام آستین بالا زدند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه عربستان که به وین پایتخت اتریش سفر کرده است با الکساندر شالینبرگ، همتای اتریشی خود نشست خبری مشترک برگزار کرد.

 

وزیر خارجه اتریش در این نشست خبری تاکید کرد: راهی جز بازگشت به برجام نیست و ما بازگشت و تقویت و اجرای توافق هسته ای ایران را تایید می کنیم.

 

شالینبرگ در بخش دیگری تاکید کرد که برجام آیده آل و بی عیب نیست اما توافقی مهم است و در عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاثیر گذار بود .

 

از سوی دیگر فیصل بن فرحان گفت: در رابطه با دخالت های ایران در منطقه و صلح میان اسرائیل و فلسطین با طرف اتریشی رایزنی کردیم.

 

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: ما خواهان اطمینان از مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران هستیم و تداوم مذاکرات هسته ای امری مهم است.

فیصل بن فرحان،  روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرده بود.

وزیر امورخارجه عربستان در این دیدار در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار تعیین سازوکارهای لازم برای انجام بازرسی های جامع از تمام سایت های هسته ای ایران شد.

وی همچنین در این دیدار با تکیه بر ادعاهای بی اساس و نخ نما شده مقامات سعودی علیه کشورمان بر توقف آنچه نقض قوانین بین المللی از سوی ایران خواند، تاکید کرد که بنابر ادعای او، منطقه را بی ثبات می کند و امنیت و ثبات جهان را نیز برهم می زند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه عربستان، دو طرف علاوه براین درباره اهمیت پایبندی به استانداردهای بین المللی مرتبط با انرژی هسته‌ای به منظور دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار در سطح جهانی و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.