رئیس جمهور افغانستان در نشستی خبری پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت که کابل باید با پیامدهای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به تعامل بپردازد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور افغانستان که به واشنگتن سفر کرده است پس از دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، اشرف غنی در این نشست خبری گفت: به تصمیم بایدن برای عقب نشینی از افغانستان احترام می‌گذاریم و باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم.

وی با بیان اینکه این تصمیم مرحله جدیدی را در روابط دو طرف خواهد گشود، افزود: سفارت آمریکا در کابل به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و رئیس جمهور بایدن بر تداوم ارائه کمک‌های انسانی و اقتصادی به افغانستان تاکید کرده است.

رئیس جمهور افغانستان در بخشی دیگر از سخنانش طالبان را به توقف درگیری‌ها و وارد شدن به روند سیاسی دعوت کرد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان در واشنگن گفت که علیرغم خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، شراکت بین دو طرف پایان نخواهد یافت و ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای افغانستانی خود در واشنگتن گفت که شراکت بین دو طرف پایان نخواهد یافت.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در دیدار با اشرف غنی افزود که علیرغم عقب نشینی نظامیان آمریکا از افغانستان شراکت کابل-واشنگتن ادامه خواهد داشت.

بایدن همچنین گفت: افغانستان نیاز دارد آینده خود را تعیین کند.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا گفته است نظامیان آمریکایی در افغانستان تا ۱۱ سپتامبر آینده به صورت کامل از این کشور خارج خواهند شد.