در پی تهدیدات رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان مقاومت فلسطین، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی هشدار داد که با هر تروری که رژیم اشغالگر در داخل یا خارج انجام دهد، فلسطینی‌ها با حمله به تل‌آویو به آن پاسخ خواهند داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسماعیل هنیه هم تأکید کرد که آنچه را مقاومت با عملیات شمشیر قدس به دست آورده با شمشیر بازسازی به کسی نخواهد داد. در شرایطی که نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید صهیونیستی به دنبال آزمودن توانمندی‌های گروه‌های مقاومت غزه است، رهبران فلسطینی نسبت به هر گونه عواقب تشدید تنش‌ها به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند. زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهار شنبه گفت که نبرد اخیر سیف‌القدس موجب شد رژیم صهیونیستی برای هر تجاوز تازه به غزه هزار بار به آن فکر کند، زیرا قادر به پرداخت هزینه سنگین ناشی از حمله به غزه نیست. به گزارش پایگاه خبری فلسطین‌الیوم، النخاله در دیدار با هیئتی از مؤسسه مطالعات بین‌المللی فلسطین تأکید کرد: «ما در حال کار روی پروژه‌ای مخالف پروژه صهیونیستی هستیم و یکی از برجسته‌ترین دستاورد‌های تازه‌ترین نبرد با دشمن صهیونیستی، افزایش آگاهی در میان صهیونیست‌ها و بیدار ساختن عرب‌ها بود. بزرگی این دستاورد باعث شد که امروز به دنبال دستاورد‌های بیشتری برای آرمان فلسطین باشیم.» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این دوره دوره آریل شارون نیست که هر زمان که می‌خواست به غزه حمله می‌کرد تا اینکه غرور او به جایی رسیده بود که در هنگام حمله به لبنان در سال ۱۹۸۲ گفت: من با این ارتش قادر به رسیدن به کراچی هستم. النخاله در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: «بیشتر سلاح‌های مورد استفاده مقاومت فلسطین در غزه ساخت داخل و بومی است. ما همیشه به دنبال داشتن ابزار قدرت هستیم و مردم خود را برای جنگ با دشمن تشویق می‌کنیم.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین به مقامات اسرائیلی هشدار داد: «به هر تروری که رژیم اشغالگر در داخل یا خارج انجام دهد، با حمله به تل‌آویو پاسخ خواهیم داد.» این درحالی است که پس از آتش‌بس بین اسرائیل و غزه در جنگ اخیر، مقامات صهیونیستی مدعی شدند که برای تضعیف گروه‌های مقاومت غزه، سناریوی ترور فرماندهان مقاومت را در اولویت قرار خواهند داد. اخیراً نفتالی بنت هم برای قدرت‌نمایی در مقابل فلسطینی‌ها، حملات محدودی را به برخی مناطق غزه انجام داده است که بلافاصله جنبش حماس پاسخ این حملات را داده است تا صهیونیست‌ها دوباره دست از پا خطا نکنند. در جنگ اخیر غزه، گروه‌های مقاومت بیش از ۴ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند و در این جنگ بسیاری از مناطق صهیونیست‌نشین مورد هدف قرار گرفتند و همین مسئله نگرانی صهیونیست‌ها را در پی داشته است. رهبران فلسطین بار‌ها هشدار داده‌اند که در صورت شروع جنگ از سوی دشمن صهیونیستی، تل‌آویو و حیفا را موشک باران خواهند کرد و در جنگ ۱۲ روزه هم تا حدودی به این وعده‌ها عمل کردند. بر اساس گزارش‌ها، در این جنگ اقتصاد تل‌آویو فلج شده بود و بسیاری از صهیونیست‌ها از ترس حملات موشکی مقاومت، در پناهگاه‌ها به سر می‌بردند و همین مسئله سبب شد تل‌آویو تن به آتش‌بس دهد. جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در سال‌های اخیر به توانمندی‌های زیادی در عرصه موشکی دست پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند هزاران موشک تولید کنند که به گفته فلسطینی‌ها، تعداد این موشک‌ها به قدری زیاد است که حتی می‌توانند به مدت شش ماه جنگ را بی وقفه ادامه دهند. برخی مقامات نظامی اسرائیل در سال‌های اخیر نسبت به شروع جنگ گسترده با غزه هشدار داده و اعلام کرده‌اند که با بروز درگیری‌ها روزانه هزاران موشک از سمت غزه به سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد.

هنیه: دستاورد‌ها را با بازسازی به کسی نمی‌دهیم

درحالی که اسرائیل و برخی طرف‌های خارجی تلاش می‌کنند در مقابل بازسازی غزه، از حماس امتیاز بگیرند، فلسطینی‌ها حاضر به امتیاز دادن نیستند. به گزارش خبرگزاری سما، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز در سخنانی با بیان اینکه بازگشت ۷ میلیون آواره فلسطینی به محل اصلی زندگی خود در فلسطین حقی قانونی است و به هر قیمتی که باشد از آن کوتاه نخواهیم آمد، گفت: «از اصول ملت فلسطین حمایت کرده و تا زمان آزادسازی از آن حفاظت خواهیم کرد. هنیه تأکید کرد: «نبرد شمشیر قدس ملت فلسطین را در داخل و خارج پیرامون گزینه مقاومت متحد کرد. مقاومت دارای ورق‌های قدرت بسیاری است که باعث بازدارندگی اشغالگر و جلوگیری از جنایات آن خواهد شد.» هنیه گفت: «آنچه با شمشیر قدس به دست آوردیم با شمشیر بازسازی به کسی نمی‌دهیم. برخلاف میل اشغالگر اسرائیلی غزه را دوباره خواهیم ساخت.» غزه از سال ۲۰۰۶ توسط اسرائیل به طور کامل محاصره شده و حتی از ورود مواد غذایی و دارو به این منطقه جلوگیری می‌شود که این اقدام واکنش نهاد حقوق بشری جهانی را در پی داشته است. صهیونیست‌ها با استفاده از میانجیگران منطقه تلاش می‌کنند در ازای ورود مواد غذایی و بازسازی غزه، حماس و جهاد اسلامی را خلع سلاح کنند، درحالی که این گروه‌ها گفته‌اند که تنها راه آزادسازی فلسطین، مقاومت مسلحانه است و بر سر سلاح خود مذاکره نخواهند کرد.