رئیس جمهور آلمان مدعی است که برلین-تل آویو برنامه راهبردی مشترکی درباره ایران دارند که شامل محدود کردن فعالیت های به زعم آنها ثبات زدای ایران و برنامه موشکی این کشور می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان در آستانه سفر به فلسطین اشغالی؛ مدعی شد که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از بابت ایران جایز است.

وی در ادامه این ادعا افزود: نگرانی‌های اسرائیل درباره تهدید برخورداری ایران از تسلیحات هسته‌ای، قطعاً موجه است. من در طول سال‌های مذاکرات دشوار با ایران، دائماً از این نگرانی‌ها مطلع بودم و گفت‌وگوهای زیادی با اسرائیل در خصوص این موضوع داشتم که جدیدترین مورد همین چند هفته پیش با روون ریولین (همتای اسرائیلی) و رئیس ستادکل ارتش اسرائیل در برلین بود.

اشتاین مایر در ادامه مدعی شد: در خصوص بحث ایران، برلین-تل آویو یک هدف راهبردی مشترک دارند: ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. ما همچنان خواستار محدود کردن برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور در سطح منطقه هستیم.

البته، وی مدعی شد که اختلافاتی میان برلین-تل آویو در زمینه تحقق این هدف مشترک راهبردی وجود دارد.

اشتاین مایر در توضیح این ادعا افزود: ممکن است همیشه در زمینه بهترین راه رسیدن به این (هدف) توافق نداشته باشیم اما بر این باوریم که احیای برجام مؤثرترین شیوه برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین به رغم پیچیدگی‌هایی که دارد؛ با موفقیت به پایان برسد.

ادعای رئیس جمهور آلمان در حالی است که ایران بارها بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده حال آنکه می‌گوید به هیچ وجه حاضر نیست درباره برنامه موشکی خود که جنبه کاملاً دفاعی دارد؛ مصالحه کند.