تسنیم/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات دوربین‌های آژانس که در تأسیسات هسته‌ای نصب هستند باید پاک شود و طبق قانون مجلس تعهدی برای این‌که اطلاعات دوربین‌ها را به طرف مقابل بدهیم نداریم.

اصرار مجلس بر اجرای قانون لغو تحریم‌ها؛ اطلاعات دوربین‌ها باید پاک شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+4 درباره برجام گفت: اخیراً آقای عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران با طرف‌های غربی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرد و گزارشی از روند مذاکرات را به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه طرف‌های غربی علیرغم فرصت‌های که به آنها برای اجرای تعهداتشان داده شد اقدام موثری در این زمینه انجام ندادند، افزود: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها طرف‌های غربی سه ماه فرصت داشتند به تعهدات خود عمل کنند که حتی این فرصت یک ماه دیگر تمدید شد اما اتفاق خاصی رخ نداد.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس با بیان اینکه پس از اتمام فرصت‌های داده شده به غربی‌ها  بر اساس قانون مصوب مجلس عمل خواهیم کرد، اضافه کرد: به طور نمونه اطلاعات دوربین‌های آژانس که در تاسیسات هسته‌ای  نصب هستند باید پاک شود و  طبق قانون مجلس تعهدی برای این که اطلاعات دوربین‌ها را به طرف مقابل بدهیم نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی در اجرای قانون خطوط قرمزی دارد که بر اساس آنها گام برمی دارد و در  رسیدن به منافع ملی خودش جدی است، اظهار داشت: غربی‌ها این فرصت را داشتند تا در فرصتی که به آنها داده شده بود به تعهدات خود عمل کنند تا ایران نیز به تعهدات خود عمل کند که متاسفانه بازهم شاهد بدعهدی از سوی غربی‌ها در این زمینه بودیم.

عباس‌زاده مشکینی با تاکید براینکه مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اصرار دارد، گفت: این نمی‌شود که یک طرف برجام  به تعهدات خود عمل کند و طرف‌ مقابل پس از فرصت‌های که به آنها داده شده همچنان به تعهدات خود عمل نکند.