فارس/ پاسخ کتبی رئیسی به تبریک ولادیمیر پوتین توسط سفیر ایران در مسکو تسلیم دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه شد.

رئیسی به پوتین پیام داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ با «آندری فورسنکو» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و پاسخ کتبی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به وی تقدیم کرد. 

جلالی در این دیدار ابراز امیدواری کرد دوره ریاست جمهوری جدید در ایران دوره‌ای تاره از رشد و شکوفایی همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه باشد. 
وی همچنین مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان و تجار ایرانی در پی ممنوعیت‌های ورود به روسیه را مطرح و خواستار حل این مشکل شد. 
دستیار رئیس جمهور روسیه تقویت و تحکیم روابط ایران و روسیه را در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و گفت: اعتقاد راسخ دارم استقامت، پایداری و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورها الگو است و ایران جزو مستقل‌ترین کشورهای جهان است. 
فورسنکو در این دیدار در خصوص مشکلات ورود دانشجویان و تجار ایرانی به روسیه هم عنوان کرد: با مقامات دولت، معاون نخست‌وزیر و وزارت علوم در این باره صحبت خواهم کرد و تلاش می‌کنم تا موانع موجود از جمله تزریق و ارسال واکسن را حل کنیم.