ایرنا- وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که این کشور آماده بازگشت به میز مذاکرات در وین است و انتظار دارد ایران بدون تاخیر این پیشنهاد را بپذیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری آناتولی، راینار بروئل سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برلین آماده بازگشت به میز مذاکرات در وین است و انتظار دارد ایران بدون تاخیر این پیشنهاد را بپذیرد.

بروئل در ادامه با اشاره به به بیانیه وزاری خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی شد که با انتشار بیانیه سه کشور اروپایی، آنها خواستار بیان این بودند که رفتار ایران را کمک کننده نمی‌دانند.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام عصر سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا ۲۰ درصد ابراز نگرانی و ادعا کردند که این اقدام نتیجه مذاکرات وین درباره احیای برجام را تهدید می‌کند.

«دومینیک راب»، «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان» وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد ادعا کرده‌اند که تصمیم ایران «نقض جدی» تعهدات این کشور تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزاری خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان گفت: ساخت صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با خلوص‌۲۰ درصد صرفا برای اهداف صلح آمیز ایران است.

«سعید خطیب زاده» اظهارداشت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ساخت صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با خلوص‌۲۰ درصد صرفا برای اهداف صلح آمیز و به منظور استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران است و مطابق با رویه ها، این موضوع را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده ایم.