ایسنا/ فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حل مشکلات کشور مستلزم چیدمان کابینه ای تکنوکرات و پراگماتیست با روحیه ضد شعاری و ضد پوپولیستی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی شاه میرزا، در گفت وگو با  ایسنا اظهار کرد: ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با حضور خود در پای صندوق های حافظ دموکراسی، بدون بحث بر کیفیت برگزاری این انتخابات و پس پرده هایش ، جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی را به عنوان وکیل خود تحت عنوان رییس جمهور منتخب سیزدهم انتخاب کردند و این منتخب ملت راه بسیار پر فراز و نشیبی پیش روی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حل معضلات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور که هرکدام از عرصه های فوق خیل عظیمی از مشکلات را در خود جای داده اند چالش های پیش روی او است. این امر مستلزم چیدمان کابینه ای تکنوکرات و پراگماتیست با روحیه ضد شعاری و ضد پوپولیستی است.

شاهمیرزا گفت: از ویژگی های وزیر کارآمد و فن سالار مورد نیاز امروز کشور می توان به عملگرایی ، مشورت پذیری ، اعتقاد راسخ به استفاده از تجربیات موفق آزموده شده جهانی و مخالف سر سخت آزمون و خطا ،  معتقد به کار کارشناسی و evidence based ، انجام کار تخصصی و فنی و عدم هرگونه سیاسی کاری و از همه مهمتر خدا ترس ، ضد فساد و ملی گرا می توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیش از چهل سال از انقلاب ۵۷ گذشته و یکایک مردم دغدغه مند که در این سالها زندگی در ایران را تجربه کردند می دانند وزیر جناحی لزوما بر اساس شایسته سالاری منتخب و گمارده نمی شود و این مهم موجبات ضربه زدن مجدد به شاکله بروکراسی کشور را فراهم آورده و بحران هایی جدید به بحران های حال و حاضر می افزاید.

این عضو حزب ندای ایرانیان گفت:استفاده از متخصص توانمند که تجربه حل بحران داشته باشد ضرورتی غیر قابل اجتناب است و هیچ الزام مبنی بر اصولگرا یا اصلاح طلب بودن فرد از نظر بنده وجود ندارد. یکی از مشکلات وافر و موازی که هم تا بخشی قانون و از طرف دیگری عرف مدیریتی در آن نقش مهمی را ایفا می کند مسئله میزان تحصیلات فرد یا افرادی است که گزینه های سکانداری وزارت در دولت هستند می باشد .

وی تاکید کرد: الزامی نیست از افرادی که تنها واژه دکتر را یدک کشیده و ژرفای علمی شان بسیار پایین است، استفاده شود.مدیر فی النفسه و ذاتی می بایست مدیر باشد و توانایی حل بحران و تصمیم گیری صحیح و استفاده از معاونین تخصصی و ارکان زیر مجموعه آنان نظایر اداره های کل و دفاتر در یک وزارت را دارا باشد و این مهم مستلزم تربیت و تجربه خدمت است، نه تنها در دست داشتن یک فقره مدرک.

شاه میرزا گفت: از این مسائل که بگذریم در این دوره ، قوه مجریه ، مقننه ، قضائیه و حتی شورای اسلامی شهر تهران و متعاقب آن شهرداری تهران که نهادی تاثیر گذار است ، کاملا و به صورت یکپارچه به دستان یک تفکر سیاسی کشور یعنی اصولگرایان سپرده شده و آنان موظفند بالاترین و با کیفیت ترین نوع مدیریت خود را به عرصه اجرا بگذارند، زیرا هیچگونه بهانه ای به منظور فرار از مسئولیت در دوره مدیریتی این افراد از سوی مردم و سایر جناح های سیاسی قابل قبول نیست؛ چون سیستم کاملا یکپارچه شده و توقع از یک سیستم یکپارچه و مقتدر خیلی خیلی بالاست‌.

وی در پایان گفت: امید می رود دولت و سایر ارکان نظام با تمام قوا برای حل مشکلات مردم بجنگند و بر مشکلات فائق آیند. امید وارم مشکلات پیش رو از جمله لوایح FATF و برجام در این دولت به نتیجه برسند تا فشار بسیار زیاد فعلی از روی دوش ملت برداشته شود.