با علل پوسیدگی دندان آشنا شوید و با رعایت هر چه بیشتر اصول بهداشت دهان و دندان عمر دندان های دائمی خود را افزایش دهید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 دندان‌های دائمی آخرین دندانهای هستند که در دهان رشد می کنند. در مورد این دندان ها دیگر شرایط مثل دندان‌های شیری نیست و اگر یکی از دندانهای دائمی به هر دلیلی از بین رفت دیگر محال است که دندانی به طور طبیعی جایگزین شود.

 ممکن است افراد به دلایل متعددی مثل ژنتیک، افزایش سن، حادثه و ضربه یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. پوسیدگی دندان نیز یکی از علل از دست رفتن دندان های دائمی است.

1

 

پوسیدگی دندان و ایمپلنت:

 

 پوسیدگی دندان سطوح مختلفی دارد و اگر به موقع درمان نشود پیشروی  پوسیدگی به ریشه دندان میرسد و بیمار ناگریز است که دندان پوسیده را از دهان خارج کند.

 با علل پوسیدگی دندان آشنا شوید و با رعایت هر چه بیشتر اصول بهداشت دهان و دندان عمر دندان های دائمی خود را افزایش دهید.

 

  • بهداشت دندانی ضعیف : ساده ترین روش برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان استفاده مداوم و صحیح از مسواک و خمیردندان است. بعد از مسواک، استفاده از نخ دندان یکی از راههای رعایت بهداشت دندان است. نخ دندان کمک بزرگی به سلامت دندان میکند.

 

  •  تشکیل پلاک : پلاک در واقع حاصل ترکیب باکتری، اسید، ذرات غذا و بزاق دهان است. در صورت عدم رعایت بهداشت دهانی در طولانی مدت پلاک به دندانهای شما می چسبد. هرچه آسیب پلاک پیشتر برود به عصب دندان نزدیک تر می شود

 

 در نتیجه این اتفاق هنگام غذا خوردن یا برخورد مایعات سرد یا گرم با دندان، فرد احساس درد و ناراحتی می کند.

 

  • بالا رفتن سن: حتی در صورت رعایت بهداشت دندان هم با بالا رفتن سن احتمال پوسیدگی دندان وجود دارد. انجام چکاپ سالانه توسط دندانپزشک احتمال پوسیدگی کامل دندان و از بین رفتن آن را کاهش میدهد.

 

 

  • خشکی دهان: بزاق دهان به عنوان یک شوینده طبیعی به شستن پلاک‌های دندانی کمک میکند. خشک بودن دهان و ترشح کم بزاق می تواند موجب سرعت گرفتن ایجاد پلاک دندانی شود.

 

  • خوردن غذا: تمامی مشکلات دندان از همین جا شروع می‌شود. انسان برای بقا به غذا خوردن احتیاج دارد. در این بین مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات هستند قابلیت بیشتری برای چسبیدن به مینای دندان  و یا ایجاد پلاک دندانی دارند.

 پس سعی کنید حتما بعد از هر وعده غذایی، «به خصوص وعده های غذایی که شامل کربوهیدرات هستند» دندان‌های خود را مسواک بزنید یا حتی با آب خالی بشویید.

 

 

  • باکتری ها و اسید‌ها: شاید خوشایند نباشد که بدانید میلیون‌ها باکتری در دهان شما زندگی می کنند اما این مسئله واقعیت دارد. وقتی این باکتری ها کربوهیدرات را هضم می‌کنند، مقداری اسید تشکیل می‌شود که روی سطح دندان های شما باقی میماند و میتواند عامل ایجاد پوسیدگی باشد.

 

  • مصرف بالای قندها: همانطور که گفتیم میلیون‌ها باکتری در دهان شما زندگی می کنند. البته این باکتری ها به دو دسته مفید و مضر تقسیم می شوند. باکتریهای مضر و خرابکار با تجزیه مواد قندی اسید ایجاد می کنند که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

 

 

 با توجه به اینکه جایگزین طبیعی برای دندان های دائمی از دست رفته وجود ندارد باید به فکر راه درمانی باشیم که کارایی دندان های دائمی و طبیعی را دارا باشد ، ایمپلنت از لحاظ شکل ظاهری هیچ تفاوتی با دندانهای طبیعی ندارد.

در واقع قرارگیری یک پایه تیتانیومی درفک به جای ریشه دندان را ایمپلنت گویند ،  تاج دندان از طریق یک رابط به نام اباتمنت به پایه تیتانیومی متصل می‌شود ، ایمپلنت کارایی بالایی دارد به طوری که از این را به عنوان روش کاشت دندان طبیعی نیز یاد میشود.

 برای استفاده از روش درمانی ایمپلنت هیچ محدودیتی وجود ندارد. چه یک دندان از دست داده باشید چه همه دندانها را در هر صورت می توانید برای جبران دندان از دست رفته خود از ایمپلنت استفاده کنید.

 

دندانپزشک متخصص و انجام ایمپلنت

 

انتخاب دندانپزشک متخصص  مهمترین مسئله در رابطه با ایمپلنت است ، انتخاب درست محل قرار گیری پایه های ایمپلنت کار حساسی است و دقت و توانایی بالایی می طلبد.

دکتر امیر محمدی، بهترین متخصص ایمپلنت در تهران هستند. کلینیک دکتر محمدی شرایط ویژه ای برای مراجعین در نظر گرفته است. مشاوره آنلاین، ارائه نوبت به صورت اینترنتی و انجام ایمپلنت به صورت اقساطی از خدمات ویژه کلینیک دکتر محمدی هستند.

 

منبع : سایت دکتر امیر محمدی | www.dramirmohammadi.com