باشگاه خبرنگاران/ بادامچیان گفت: دولت آقای روحانی در روز‌های پایانی خود قرار دارد که ضرورت دارد در این پایان کار، با یکی دو اقدام رضایت آور به مردم احترام بگذارد.

مطالبه دبیرکل موتلفه از دولت روحانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب تصریح کرد: اکنون تورم، گرانی، قطع برق، موضوع بورس، کاهش دوباره اررش پول ملی، نرسیدن نهاده‌های دامی به دامداران و موارد متعدد دیگر نارضایتی‌های مردم را افزایش داده است که برخی، این موضوعات را از مصادیق اخلال و اختلال می‌دانند.

وی تاکید کرد: البته از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی انتظار این است که در رابطه با اخلال و اختلال با قاطعیت عمل کنند و دستگاه قضا نیز اقدامات جدی به عمل آورد.

بادامچیان ادامه داد: شایسته است دولت آقای روحانی مشخص کند که دولت را چگونه و با چه دستاوردی و یا چه میزان بدهی و هزینه تحویل آقای رئیسی و دولتش می‌دهد. این امر در قضاوت درباره دولت روحانی بسیار موثر خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: موفقیت دولت سید ابراهیم رئیسی بیش از هر امری در انتخاب وزرا، معاونان و همکاران وی است و اجرای برنامه‌های آینده به ویژه در نیمه دوم امسال که شرایط مانده از دولت فعلی است، کار را سخت خواهد کرد.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ۷ دور مذاکره ایران و طرف‌های برجامی اظهار کرد: نتایج گفت‌وگو‌ها نشان می‌دهد آمریکا قصد اجرای تعهدات برجامی خود و تامین خواسته‌های برجامی ایران در مذاکرات وین را ندارد.

وی گفت: مطابق سند چشم انداز جمهوری اسلامی تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل همچنان در دستور کار بوده و هست، اما آمریکا و سه کشور همدست اروپایی ان در پی اهداف و مقاصد استعماریخود هستند و بر طبل تحریم‌ها می‌کوبند و حاضر نیستند از زورگویی و تحمیل خودداری کنند.

وی با اشاره به بخشی از گفت‌وگو‌ها که از طرف آمریکایی اروپایی به بیرون درز پیدا کرده است تصریح کرد: طرف بدعهد ما در برجام بر زیاده خواهی خود افزوده است و مطالبی را مطرح می‌کند که در چارچوب گفت‌وگو‌های توافق شده نیست.

بادامچیان تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند با یک ملت روبه رو هستند و مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها خواست ملت است و باید تماما اجرا شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تحولات افغانستان اظهار داشت: فرار آمریکایی‌ها از افغانستان یک پیروزی است و اینکه آن‌ها دولت همراه با آمریکا را در سخت‌ترین شرایط رها کردند و گریختند و نیز دیدار سران افغانستان با بایدن که جز تحقیر برای رییس دولت فعلی حاصلی نداشت، تجربه موثری است.

وی افزود: ۲۰ سال حضور قلدرانه، ظالمانه و تجاوزکارانه نظامیان آمریکا و انگلیس در افغانستان به بهانه حفظ امنیت در این کشور، جز کشتار و جنایت و افزایش کشت مواد مخدر نتیجه‌ای نداشت.

بادام چیان تاکید کرد: حکومت آینده افغانستان باید تجربه بیاموزد و به جای همکاری با آمریکا، به ملت شجاع و مقاوم افغان تکیه کند و با وحدت و همدلی تمام قومیت‌ها و مذاهب را به کار گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در افغانستان پشتون‌ها ۳۹.۵ درصد، تاجیک‌ها ۳۲.۵ درصد و هزاره‌ها ۲۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و ازبک ها، ترک تبار‌ها و نیز ۷ میلیون شیعه و مذاهب دیگر در کنار هم زندگی می‌کنند که حاکمیت حق همه آنهاست و تنها راه، احترام به حقوق همه و همزیستی و همراهی همگانی برای برقراری آرامش و امنیت در این کشور همسایه است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلانی در پایان درگذشت مبارز خستگی ناپذیر احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خاق برای آزادی فلسطین را به خانواده و یاران وی و ملت فلسطین تسلیت گفت.

بادامچیان همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله ربانی املشی، برای وی علو درجات مسالت کرد.