فارس/ «محمد بن نایف» از ژانویه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۷ ولی‌عهد عربستان سعودی بود که با حکم «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی کنار گذاشته شد و «محمد بن سلمان» جای او را گرفت.

شاهزاده سعودی در یک قدمی مرگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بن نایف در پنجم مارس ۲۰۲۰ به همراه عمویش «احمد بن عبدالعزیز» به اتهام خیانت دستگیر و روانه زندان شد. در همین رابطه شبکه آمریکایی «ان بی سی» گزارش کرد، بن نایف در زمان بازداشتش مورد شکنجه شدید قرار گرفته به نحوی که بدون کمک گرفتن قادر به راه رفتن نبوده است.

حساب «العهد الجدید» در رشته توییتی به همین موضوع پرداخت و نوشت، پس از انتشار گزارش ام‌بی‌سی، اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این شاهزاده سعودی فاش می‌کند.

این حساب توییتری نوشت: منابع العهد الجدید بر آنچه در گزارش ام بی سی آمده، صحه می‌گذارند. بن نایف دچار دیابت شدید است و هیچ دارویی دریافت نکرده است و این باعث شده نزدیک به ۲۲ کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهد. وی همچنین دچار افسردگی شدید و اختلال روانی شده است.

العهد الجدید ادامه داد، بن‌نایف مورد شکنجه بدنی شدید قرار گرفته است، پاهای وی را شبیه به کسی که قصد فلک کردنش را دارند، بسته‌اند و دو نفر تمام بدن او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. بن‌نایف همچنین مورد شکنجه روانی از جمله محروم شدن از خواب قرار گرفته و چند روز دست و پا و چشم بسته رها شده است.

این حساب توییتری افزود، آنچه برای محمد بن نایف در حال رخ دادن است به معنای واقعی کلمه مرگ تدریجی است و هدف این است که مرگ وی طبیعی جلوه داده شود. اگر به این شیوه مُرد همان اتفاقی رخ داده که بن‌سلمان آرزویش را دارد اما اگر نمرد در طول زندگی عاجز باقی خواهد ماند و نمی‌تواند حتی امور شخصی خودش را انجام دهد چه برسد به امور حکومتی.

العهد الجدید تأکید کرد، وضعیت سلامتی بن‌نایف وخیم است و فوت نزدیک وی بعید نیست، زندگی او تنها به یک مو بند است.

سال گذشته، وکلای بن نایف اعلام کردند که او در زندان نامعلومی بدون حضور پزشک و بدون هیچ ارتباطی نگهداری می‌شود.

بن سلمان» از زمان به قدرت رسیدن به عنوان ولی‌عهد سعودی، دست به یک پاکسازی گسترده در داخل خاندان سعودی زده و هر فردی را که از جانب وی احساس خطر می‌کرد بازداشت و روانه زندان کرده است.