رکنا/ معاون دادستان استان همدان گفت: با تلاش ستا

پدرکشی هولناک با اسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پدرکشی در همدان اتفاق افتاد. دختر جوان به علت پدرکشی بازداشت شد. پدرکشی به علت مشکلات و اختلافات خانوادگی رخ داد. رضایت اولیای دم در پرونده پدرکشی که خواهران قاتل بودند گرفته شد. پدرکشی با استفاده از اسید بوده است.

پدرکشی با اسید
رسول جلیلی آذر معاون دادستان استان همدان  با اشاره به اینکه در یک درگیری خانوادگی اتفاق رخ داده است، بیان کرد: 3 خواهر که همراه پدر خود زندگی می‌کردند و مادر خانواده در قید حیات نبوده است و بدلیل اعتیاد پدر خانواده به مواد مخدر موجب شده مشکلات و اختلافات خانوادگی به وجود آید و در این میان در یک نزاع خانوادگی یکی از دختران مقتول به صورت پدر خود اسید پاشیده است که سریع به بیمارستان انتقال داده می‌شود و چند روزی تحت مراقبت‌های ویژه بوده که در نهایت منجر به فوت می‌شود.

به گزارش رکنا، او ادامه داد: با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان و به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش این دختر جوان محکوم به قتل عمد در حضور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان با گذشت اولیاء دم که خواهران قاتل محسوب می‌شدند از قصاص رهایی یافت.

بخشش خواهران در پرونده پدرکشی
این مقام قضایی اظهار داشت: با جلساتی که رئیس دادگستری با قاتل جوان انجام دادند و ارشاد و نصیحت‌های مکرر در خصوص گناه مرتکب شده این دختر جوان، رضایت اولیای دم که خواهران قاتل بودند گرفته شد.

او گفت: گذشت، ولی دم از حق خود فرصت بسیار بزرگی است تا درست زندگی کنید و برای جبران خسارات بزرگی که بر مقتول و حتی خود وارد کرده‌اید تلاش نمائید، زیرا خونی به ناحق ریخته شده و گناه شما بسیار بزرگ است.

جلیلی آذر ابراز داشت: جدا از انگیزه و علت وقوع این جرم چه بوده باید به این جنبه نگاه کنیم که قتل نفس یک گناه بزرگ است که حتی با بخشیدن، ولی دم نیز کار تمام نمی‌شود این گناه به اندازه‌ای بزرگ است که قاتل جز تضرع در درگاه خدا، توبه و طلب بخشش از خداوند راه دیگری ندارد.