فارس/ یک مقام وزارت دفاع آمریکا با «بسیار قوی« توصیف کردن حزب‌الله لبنان، گفت، بزرگ‌ترین چالش برای اهداف آمریکا در منطقه، ایران است.

مقام پنتاگون: بزرگ‌ترین چالش آمریکا در خاورمیانه، ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا، ایران را چالش اصلی آمریکا در غرب آسیا (خاورمیانه) توصیف کرد. 

استرول در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی «الحره» گفت، کشورش به دنبال هماهنگی از طریق شبکه‌ای بزرگ از ائتلاف‌ها و شراکت‌ها برای کار روی اهداف و منافع مشترک است و بزرگترین چالش برای این اهداف و منافع، ایران و حمایت ایران از آنچیزی است که او آن را «تروریسم» توصیف کرد.

استرول گفت: «بزرگ‌ترین چالش، ایران و حمایتش از تروریسم در همه جای منطقه و ساخت شبکه‌ای از شبه‌نظامیان و نُوابی است که نه فقط به نیروهای آمریکا بلکه به شرکای ما نیز حمله و حاکمیت و ثبات آنان را تهدید می‌کنند».

این مقام آمریکایی دومین چالش را «تروریسم» و سازمان‌های افراطی خشن مثل داعش و القاعده دانست که جوامع ضعیف را می‌درند و تلاش می‌کنند با مرعوب کردن مردم، آنان را از محقق کردن خواسته‌هایشان بازدارند. 

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا چند بار اعلام کرد که داعش را رئیس جمهور اسبق آمریکا ساخته، این مقام آمریکایی گفت، آمریکا با شرکایش برای تقویت نیروی ضد تروریسم تلاش می‌کند تا با تروریسمی مقابله کند که به ادعای او ایران و سازمان‌های افراطی خشن آن را هدایت می‌کنند. 

این مقام آمریکایی حزب‌الله را «بسیار قوی» توصیف و اضافه کرد که «فکر می‌کنم حزب الله لبنان به دلیل حمایت مستمری که از ایران می‌گیرد موفق شده کشور لبنان را به چالش بکشد...»