کم بارش شدید و بی‌سابقه در در سال بارشی اخیر نیز این مشکلات را دوچندان افزایش داده است که تصاویر دلخراش تلف شدن دام‌ها و خشک کشدن تالاب‌ها گوشه‌ای از این مشکلات است اما در روزهای اخیر برخی افراد اغتشاشگر فضا را به سمت دیگری برده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم از  اهواز  وضعیت بغرنج خشکسالی و کم آبی درد رنج بسیاری را به ویژه در سال جاری برای مردم، کشاورزان و دامداران استان خوزستان پدید آورده است.

کم بارش شدید و بی سابقه در در سال بارشی اخیر نیز این مشکلات را دو چندان افزایش داده است که تصاویر دلخراش تلف شدن دامها و خشک کشدن تالابها گوشه ای از این مشکلات است.

به گونه‌ای که گروهی از مردم به ویژه در شهرستان‌های دشت آزادگان، اهواز، حمیدیه، هویزه و خرمشهر نسبت به عدم توجه به مدیریت منابع آبی و عدم تخصیص حقابه زیست محیطی تالاب‌های مهم این منطقه اعتراض دارند و آن را بارها بیان کرده اند.

کشاورزان و دامداران استان خوزستان در این روزها توانستند صدای خود را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانند و اقدامات عاجل و فوری آنان را برای حل حداقل بخشی از آلام مردم خواستار شدند.

در این میان در طول پنج روز اخیر با میدان داری عده‌ای که همواره با اقدامات خود نمک بر زخم مردم خوزستان می‌پاشند شرایط اعتراضات و دغدغه‌های مردم به شکل دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مناطق دارای تنش آبی در استان خوزستان بازدید کرد

حمایت 157 تشکل دانشجویی از منافع مردم خوزستان

«معجزه آبخیزداری»|تنش‌های آبی خوزستان نتیجه بی‌توجهی به آبخیزداری است

افرادی معدود اما هماهنگ در شب‌های اخیر تلاش کردند وضعیت اعتراضات را از مطالبات مربوط به آب و انتقاد از مدیران به مسیرهای انحرافی و درگیری‌های خیابانی بکشانند که این امر مورد حمایت جدی و شبانه‌روزی بوق‌های رسانه‌ای بیگانه نیز قرار گرفته که خود نشانه‌ای مشخص است.

به محض رخداد برخی اتفاقات ناپسند بسیاری از مردم و نمایندگان خبرگان علما و بزرگان عشایر عرب ضمن تاکید بر مطالبات بر حق مردم خط مردم را از اغتشاشگران و اعتراضات کور جدا کردند.

برای مثال آیت الله عباس کعبی که از روزهای نخست به صراحت مسئولان را برای وضعیت اخیر خوزستان مورد انتقاد قرار داد با انتشار بیانیه‌ای به زبان عربی از مردم خواست صفحه خود را از آشوبگران و ناامنی طلبان جدا کنند چرا که خوزستان مهد تمدن امنیت و فرهنگ ایران اسلامی است و مشکلات آن در فضایی منطقی و قانونی و آرام قابل پیگیری و حل است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز برنامه‌ای با حضور جمعی از وجها و بزرگان منطقه بازدیدی را برای آنان از سدهای دز و کرخه ترتیب داد تا وضعیت خشکسالی تا حدودی شفاف‌سازی شود.

مقامات امنیتی و انتظامی نیز ضمن تاکید بر جدا شدن مردم از تعداد اندک آشوب طلب اغتشاشگر برخورد با کسانی که بخواهند اعتراضات مردم را را به شکل غیر قانونی و با ایجاد رفتارهای نادرست که مضر برای مردم و کشور باشد ادامه دهند برخورد قانونی می‌شود.

نکته جالب که مورد توجه قرار گرفته است پوشش لحظه‌ای و پرتعداد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه از اعتراضات در برخی است از شهرها توسط عده‌ای است که با تعابیر غلوآمیز سعی در دمیدن بر این آتش دارد.

این رسانه‌ها با نادیده گرفتن مطالبات منطقی و علمی می که در راس آن مخالفت با انتقال غیرقانونی آب همچنین مدیریت منابع آبی و تامین حق‌آبه زیست محیطی است صرفاً وجهه همت خود را پوشش اغتشاشگران حاضر در برخی از صحنه ها قرارداده‌اند که این نشان می‌دهد هدف آنان چیست و چه موضوعی را هدف گرفتند.

مشاهدات عینی خبرنگاران نشان می‌دهد که با روشنگری مردم بزرگان عشایر علما و مسئولان و حضور به موقع برخی دستگاه‌ها برای حل مشکلات تا حد زیادی آرام‌تر شده و مطالب بسیاری از مردم و نمایندگان این مناطق برخورد با معدود افرادی است که بخواهند شرایط را به سمت ناآرامی و در نتیجه عدم توسعه شهرستان‌ها و استان خوزستان بکند.