نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، ۴ مردادماه) پس از تعطیلات ۶ روزه پایتخت با ۴۰۲ تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته (۲۸ تیرماه) به ۲۴ هزار و ۴۶۱ تومان رسید.

قیمت دلار افزایشی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار امروز پس از گذشت تعطیلات 6 روزه تهران افزایشی شد. قیمت دلار نسبت به روز گذشته 402 تومان افزایش داشت. قیمت دلار در حالی امروز افزایشی شد که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند دلار با روند کاهشی آغاز به کار خواهد کرد. قیمت دلار به دلیل نامشخص بودن وضعیت برجام افزایشی شد. قیمت دلار  ممکن است تا پایان هفته در روند افزایشی قرار بگیرد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار با شروع معاملات روز دوشنبه به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و نسبت به عصر روز یکشنبه ۸۰ تومان گران شد. یورو هم با افزایش ۱۱۵ تومانی، ۲۹ هزار و ۳۳۰ تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دلار در بازار آزاد قبل از ساعت ۱۴ به ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان رسید و در مقایسه با خرید و فروش‌های ابتدایی امروز ۷۰ تومان گران شد.

قیمت فروش یورو در ساعت ۱۳ امروز در مقایسه با روز کاری گذشته (۲۸ تیرماه) با ۱۰۰ تومان کاهش قیمت به ۲۸ هزار و ۷۳۵ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۹۷۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۶۴ تومان بود.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۷۴۶ تومان و نرخ فروش آن ۲۳ هزار و ۹۶۲ تومان اعلام شد.

نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۹۵۷ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۲۱۱ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات روز دوشنبه (۲۸ تیرماه)، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۳۳۴ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۳۶۸ تومان معامله شد.

قیمت دلار در مدار افزایشی قرار گرفت

 دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سوی کانال ۲۴ هزار تومان خیز برداشت، اما دوباره کاهش یافت و در کانال ۲۳ هزار تومانی در نوسان بود تا اینکه شنبه هفته گذشته وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد. در ادامه رشد آرام قیمتی دلار ادامه یافت و به کانال ۲۵ هزار تومانی نیز وارد شد اما دوباره به قیمت ۲۴ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

قیمت دلار و برجام

عوامل متعددی از جمله ناامیدی نسبت به برجام در پی اظهارات منفی برخی مسئولان، خبر تشدید تحریم‌های نفتی ایران و همچنین تعطیلی شش روزه تهران و به‌تبع آن جولان نوسان‌گیران در بازار غیر رسمی ارز دست به دست هم دادند تا دیروز دلار با افزایش ۲۰۰تومانی نسبت به روز شنبه از مرز مقاومتی ۲۴۸۰۰تومان عبور و در ساعاتی از معاملات قیمت ۲۴۹۵۰تومان را لمس کند.