فارس/ سرلشکر موسوی در مراسم اهدای نشان فداکاری به تعدادی از خانواده شهدای سایت سوباشی با تاکید بر اینکه اقتدار، آقایی و افتخار امروز کشور مرهون خون شهداست گفت: امدادرسانی ارتش به دوردست ترین نقاط کشور در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

فرمانده ارتش: اقتدار،آقایی و افتخار امروز مرهون خون شهداست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در دیدار تعدادی از خانواده شهدا و بازماندگان سایت راداری سوباشی همدان و اهدای نشان فداکاری گفت: ارتش در دفاع مقدس با تمام وجود  پای دفاع از کشور، ملت و ناموس ایستاد و بیش از ۴۸ هزار شهید و بیس از دویست هزار  جانباز تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: همه نیروهای ارتش در خط مقدم دفاع از کشور جانانه ایستادند و پدافند هوایی به دلیل نوع ماموریت و وظیفه ای که به عهده دارد مثل دوران دفاع مقدس همچنان در خط مقدم است.

امیر سرلشکر موسوی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را یک فرصت مغتنم برای یادآوری گذشته دانست و آن را برای همه مسئولین لازم عنوان کرد و ادامه داد: مرور خاطرات، ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران به ما یادآوری می کند که برای برافراشته ماندن این پرچم خونهای زیادی ریخته شده و چقدر انسان ها از لذت ها و خوشی های خود گذشتند تا امنیت و آرامش برقرار باشد.

وی اقتدار ایران اسلامی را با گذشته بسیار متفاوت خواند و گفت: شهدا،جانبازان و ایثارگران با آن عظمتی که آفریدند باعث شدند تا امروز جمهوری اسلامی در برابر فشارها و تحریم ها ایستادگی کند. اگر امروز با اقتدار،آقایی و افتخار داریم  در کمال آرامش زندگی می کنیم و با  قدرت با دنیا حرف می زنیم، مرهون خون شهدایی است که در حساس ترین مقاطع، این کشور را نجات دادند.

فرمانده کل ارتش گفت:ماموریت اصلی ما دفاع از حدود و ثغور  و استقلال و نظام جمهوری اسلامی است اما هر کجا مردم عزیزمان به حضور ارتش نیاز داشته باشند حاضر می شویم و خداوند را به پاس این خدمتگزاری شاکر و سپاسگزاریم.

سرلشکر موسوی عملکردو حضور سریع ارتش در مردم یاری و امدادرسانی در بلایای طبیعی را مورد رضایت مردم خواند و گفت: درگذشته برای راه اندازی یک بیمارستان  صحرایی  زمان زیادی طول می کشید اما امروز ظرف کمتر از ۱۵ روز مجهزترین بیمارستان صحرایی با نیروی انسانی متخصص و امکانات پیشرفته در مناطق محروم برای خدمت رسانی به مردم توسط ارتش برپا می شود.

وی اضافه کرد: امروز امدادرسانی ارتش به دوردست ترین نقاط کشور به ساعت رسیده و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

در ابتدای مراسم، امیر سرتیپ دوم فولادی گزارشی از روند اهدا نشان فداکاری به خانواده های شهدا و ایثارگران ارتش و همچنین یادآوری حماسه عاشوراییان سایت سوباشی ارائه کرد.

در این مراسم  خانواده معظم شهیدان مهدی عسکری، حسنعلی مهدوی برازنده، اسدالله زمانی، امیر سرتیپ  حسن شاهرخی فرمانده اسبق پدافند هوایی و سرهنگ بازنشسته درویش علی بنی اسدی حضور داشتند ودر پایان این مراسم  با رعایت پروتکل های بهداشتی ،  نشان فداکاری توسط فرمانده کل ارتش به خانواده معظم  شهدا و پیشکسوتان حاضر در مراسم اهدا شد.