فارس/ دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار هنیه و النخاله گفت: حجم آتش، برد موشک ها و توانمندی تاکتیکی حماس و جهاد اسلامی برای عبور از سامانه های متعدد راداری و گنبد آهنین، انگاره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرده است.

تعریف و تمجید شمخانی از برد موشک ها و توانمندی تاکتیکی حماس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کشورمان در تهران حضور دارند، صبح امروز (شنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدارها دریابان علی شمخانی با تبریک دستاوردهای درخشان مقاومت اسلامی در عملیات سیف القدس از نقش محوری جنبش جهاد اسلامی و حماس در نبرد با رژیم صهیونیستی و تحمیل شکست خفت بار بر اشغالگران تجلیل کرد.

شمخانی با اشاره به بیش از ۷۰ سال مقاومت و جهاد مردم فلسطین برای رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیسم تصریح کرد: امروز نسل جدید جوانان فلسطینی قدرتمندتر و با انگیزه تر از نسل های گذشته با مقاومت و ایثار در برابر توسعه طلبی های صهیونیست ها ایستاده اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: حجم آتش، برد موشک ها و توانمندی تاکتیکی حماس و جهاد اسلامی برای عبور از سامانه های متعدد راداری و گنبد آهنین، انگاره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرده است.

شمخانی با محکومیت هرگونه اقدامی که موجب تقویت و توسعه اشغالگری صهیونیست ها می شود، اجرای طرح شیطنت آمیز عادی سازی روابط با این رژیم توسط برخی کشورهای عربی را  اقدامی شکست خورده ارزیابی کرد.

وی افزود: در صورت به هم پیوستگی و هم افزایی همه حلقه های مقاومت حول آرمان فلسطین و قدس شریف، فروپاشی این رژیم جعلی را در آینده ای نه چندان دور می توان شاهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر استفاده از ابزار نظامی برای پیشبرد مقاصد شوم خود از فضای مجازی نیز برای جنگ روانی و اختلاف افکنی بین جریان مقاومت استفاده می کند.

شمخانی تصریح کرد: برای خنثی سازی اقدامات نرم افرازی دشمن صهیونیستی، مقاومت اسلامی باید با فعال کردن ظرفیت های خود در این حوزه، ضمن حفظ و تقویت انسجام نیروهای مقاومت، واقعیت های سیاسی، امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را در معرض نگاه جهانیان قرار دهد. 

در این دیدارها، فرماندهان مقاومت فلسطین نیز با تبریک برگزاری باشکوه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده بزرگ جهاد و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در دفاع از آرمان ملت فلسطین تمجید کردند.

همچنین فرماندهان مقاومت فلسطین گزارشی از عملیات پیروزمندانه سیف القدس و دستاوردهای کم نظیر آن در ابعاد نظامی و اجتماعی ارائه و تاکید کردند: امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری دچار ضعف، سردرگمی و استیصال شده و در گرداب چالش های متعدد گرفتار شده است.

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جریان این دیدار تصریح کرد: هوشیاری، انسجام و اقتدار مقاومت بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و شرایط کاملا مناسبی برای تغییر موازنه قوا به نفع مقاومت فلسطین فراهم شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به نقش راهبردی و پشتیبانی مستمر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت  فلسطین اظهار داشت: بسیاری از کشورهای اسلامی که مدعی حمایت از آرمان فلسطین بوده اند اینک به صورت مخفیانه و آشکار با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده اند و تنها ایران اسلامی است که در قول و عمل همواره حامی مردم مظلوم فلسطین بوده است.

هنیه خاطرنشان کرد: بدون شک پیروزی مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی بویژه دستاوردهای اخیر در عملیات سیف القدس متعلق به همه حامیان واقعی آرمان فلسطین بویژه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فارس، رئیس جمهور دیروز (جمعه) در دیدار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه عملیات "شمشیر قدس" نشانه های پیروزی بزرگ جریان مقاومت در برابر غاصبان فلسطین را آشکار کرد، گفت: جمهوری اسلامی هرگز تردیدی در حمایت از آرمان آزادی قدس نداشته و ندارد.