فارس/ سخنگوی جنبش انصارالله با اشاره به استفاده یمن از تجارب نظامی ایران، ابراز امیدواری کرد که حمایتهای تهران ادامه یابد.

انصارالله: برای حل مشکلات مسلمانان دست در دست ایران می‌دهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد که این جنبش و دولت نجات ملی یمن، روابط حسنه و خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

عبدالسلام در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت که «ایران در قبال یمن، موضع مسئولانه‌ و صحیحی دارد؛ زیرا این جنگ، برنده‌ای ندارد... ما از حمایتهای بسیار ایران در سطوح سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و مردمی قدردانی می‌کنیم».

وی با اشاره به استفاده یمن از تجارب نظامی ایران، ابراز امیدواری کرد که حمایتهای تهران ادامه یابد؛ به ویژه اینکه ملت یمن با استفاده از این تجارب، موشک و پهپاد می‌سازد.

این مسئول یمنی ضمن قدردانی از حمایتهای ایران از یمن و فلسطین، گفت که امیدوار است دولت آیت الله ابراهیم رئیسی، انقلابی و حامی مستضعفان و مظلومان جهان باشد و بتواند مانند همیشه، به عنوان یک کشور مهم، با استبکار مبارزه کند.

 

عبدالسلام تصریح کرد: «ما برای مقابله با مشکلاتی که مسلمانان با آن روبرو هستند، چه در فلسطین یا هر جای دیگری، دست خود را در دستان ایران قرار می‌دهیم و امیدواریم ایران قدرتمندتر از امروز باشد و روابط مستحکمی با ملت یمن داشته باشد».

وی ضمن استقبال از هر گونه کاهش تنش بین تهران و ریاض، تأکید کرد، ایران، مسئله یمن را یک موضوع داخلی می‌داند، ولی «ما نیز مشوّق روابط ایران و عربستان هستیم. اینکه مذاکراتی صورت گرفته، اقدام خوبی است و تنش موجود در منطقه را کاهش می‌دهد».

این مسئول یمنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به میانجیگریهای عمان پرداخت و گفت: «به طرف عمانی، طرحی درباره توقف عملیات نظامی در مأرب ارائه کردیم... ولی کشورهای ائتلاف، در گفته‌های خود مبنی بر اینکه آماده آتش‌بس هستند، جدی نیستند».

وی با اشاره به اینکه این کشورها، پس از استراحت، مجددا عملیات خود را علیه ملت یمن آغاز خواهند کرد، تصریح کرد، این کشورها مخالف بازگشایی فرودگاهها و بندرگاهها و در نتیجه لغو محاصره ملت یمن هستند.

عبدالسلام با بیان اینکه هنوز تلاشهای عمان در جنگ یمن، به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است، گفت: «چندین بار با طرف سعودی دیدار کردیم... فرستاده سازمان ملل نیز نمی‌تواند خارج از چارچوب سیاستهای عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس، اقدامی انجام دهد».

وی با اشاره به اینکه امارات هنوز از ائتلاف متجاوز سعودی خارج نشده است، در پایان تصریح کرد: «جنگ علیه یمن، شکست خورده است و در جریان نبرد مأرب نیز مناطق زیادی از ائتلاف متجاوز پس گرفته شد... آمریکا حامی تروریستهای داعش و القاعده در مأرب است».