مهر/ فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت تحرک، جابجایی و آتش سنگین یگان‌های زرهی و توپخانه«نزاجا» هر دشمن متجاوزی را که قصد نفوذ به مرزهای ایران را داشته باشد در نطفه خفه خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع کارکنان وظیفه نخبه کشور (پانزدهمین دوره رزم مقدماتی در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش)، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای جامعه علم و دانش و نخبگان کشور احترام ویژه ای قائل است، نیروی انسانی بی بدیل ترین مولفه قدرت در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: هیچ کاری به نتیجه قطعی نمی‌رسد مگر اینکه مجموعه‌ای با تفکر و برنامه ریزی هدفمند آن را هدایت کند، جنگ در نوع خود علم، فن و دانش است، باید مولفه‌های قدرت در کنار هم قرار گیرند تا پیروزی حاصل شود، پیروزی در دوران دفاع مقدس، نمونه بارز جنگیدن، همراه با تفکر و فرماندهی در برابر دشمنِ تا بن دندان مسلح بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به مولفه‌های قدرت نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی متخصص و مجرب اولین مولفه قدرت نیروی زمینی ارتش است که در تمامی صحنه‌ها با حضور موثر خود توانسته است تحرک را دراین نیرو به سطح بالایی افزایش دهد، امروز نیروی زمینی ارتش با داشتن نیروی انسانی پا در رکاب، کارآمد و مومن یکی از ستون‌ها و مولفه‌های مهم دفاع از کشور است.

امیر حیدری به قدرت بالگردی نیروی زمینی ارتش به ویژه در سطح منطقه اشاره و تصریح کرد: منحصر به فردترین ناوگان بالگردی خاورمیانه در نیروی زمینی ارتش قرار دارد، امروز قدرت بالگردی ما برای همگان ثابت شده است، هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس با داشتن خلبانان مجرب، حماسه‌های بزرگ و ماندگاری را در مقابله با دشمن بعثی از خود به یادگار گذاشته است.

وی به خودکفایی در حوزه تولید قطعات بالگردی اشاره و خاطرنشان کرد: با راه اندازی نهضت قطعه سازی در تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز و صنعت دفاعی کشور، امروز در حوزه بازآماد سیستم‌های بالگردی به دستاوردهای بسیار مهمی رسیده‌ایم. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالگردهای هوانیروز قهرمان به دوربین‌های دید در شب مجهز شده‌اند که نصب این سیستم در نوع خود بی نظیر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه نیروهای ویژه، منحصر به فرد هستیم، این نیروها با آموزش‌های کاملاً هدفمند در هر شرایط اقلیمی اجرای ماموریت می‌کنند.

امیر حیدری، قدرت زرهی نیروی زمینی ارتش را از دیگر مولفه‌های اقتدار این نیرو خواند و افزود: امروز یگان‌های زرهی و توپخانه نیروی زمینی ارتش از تجهیزات و امکانات مطلوبی برخوردار هستند، قدرت تحرک، جابجایی و آتش سنگین این یگان‌ها هر دشمن متجاوزی را که قصد نفوذ به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد در نطفه خفه خواهد کرد.

وی به طرح‌های مردم یاری این نیرو در حوادث غیرمترقبه در سراسر کشور اشاره و اظهارداشت: امروز مردم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر حادثه‌ای برای آنها به وجود آید نیروهای ارتش حاضر هستند و بلافاصله در کمترین زمان ممکن در کنار آنها خواهند بود، زلزله سرپل ذهاب، سیل استان‌های گلستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و همچنین در کنترل ویروس منحوس کرونا یگان‌های ارتش در قالب قرارگاه پدافند زیستی در تمامی صحنه‌ها حضوری موثر داشنه اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: در حال حاضر یگان‌های نیروی زمینی ارتش در استان سیستان و بلوچستان با احداث بیمارستان‌های تنفسی دائم و همچنین آب رسانی به مناطق روستایی و به صورت زیر بنایی، پروژه عظیم آب رسانی را در دستور کار خود قرار داده است.

کوچک‌ترین تعرض به حریم هوایی کشور با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود

 امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مرکز کنترل فرماندهی و سایت موشکی مرصاد، در گروه پدافند هوایی (شهید کشاورزی) جاسک،گفت: بکارگیری دستاوردها و سامانه‌های کاملاً بومی که با ایده و تلاش دانشمندان جوان کشورمان تولید شده است، قطعاً خاری در چشم دشمنان است.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین تعرضی به حریم هوایی کشورمان با پاسخ کوبنده غیور مندانه نیروی پدافند هوایی ارتش مواجه خواهد شد، افزود: همواره نیروهای مسلح بویژه پدافند هوایی ارتش با قدرت و توان هم افزا از مرزهای هوایی و آبی و خاکی کشورمان نگهبانی و دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه دشمنان ما می‌دانند پدافند هوایی اکنون با در اختیار داشتن سامانه‌های راداری و موشکی کاملاً بومی که در لبه فن‌آوری روز دنیا قرار دارند بسیار توانمندتر از گذشته در میدان عمل حاضر است، تصریح کرد: عدم وابستگی و خودکفایی تسلیحاتی قدرت بازدارندگی بزرگی را در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان ایجاد کرده است و قطعاً این نیروی انسانی تربیت یافته مکتب محرم و عاشورا است که در آن برای دفاع از شرف و آبرو جان ایثار می‌کنند.

امیر صباحی فرد با اشاره به اینکه صلابت و اقتدار نیروی پدافند مرهون تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است، خاطر نشان کرد: نیروی انسانی ولایی، آموزش دیده، توانمند و با جسارت که سرشار از عشق به خاک پاک میهن است کوچک‌ترین تحرکات دشمن را به صورت شبانه روزی کشف و رصد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سامانه‌های موشکی کاملاً بومی مستقر در جاسک از قابلیت منحصر به فردی در درگیری و انهدام اهداف متجاوز برخوردار هستند، افزود: پدافند هوایی امنیت، آسودگی خاطر و آسایش را برای هموطنان عزیزمان به ارمغان آورده است.

رزمایش تاکتیکی ذوالفقار آغاز شد

رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ذوالفقار دانشجویان دوره ۳۱ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت ۵ روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمتراز از صبح امروز آغاز شده است.

بنا به گزارش مهر، رزمایش روی نقشه یکی از مهم‌ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان است که در آن یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد ارائه می‌شود.

دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک‌ها و ابزارهای نبرد ناهمتراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا کرده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آنها را در به کارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم سازد.

ارتقاء سطح توان دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسئولیت‌های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به صورت تئوری و مشخص نمودن مشکلات احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین کنند از اهداف برگزاری این رزمایش است.

گفتنی است، رزمایش روی نقشه، حقیقی‌ترین طریق نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به وجود می‌آورد که با حضور و راهنمایی فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال‌های دفاع مقدس انجام می‌شود.

این رزمایش با بیان الگوهایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیروهای متجاوز آشنا کرده و زمینه ارتقای آنها در به کارگیری روش‌های جدید نبرد به صورت ناهمتراز را فراهم کند.