عصر ایران/ رییس موساد در جریان دیدار دیروز با همتای آمریکایی خود پرونده ای درباره سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری جدید ایران به مقام آمریکایی ارایه کرده است.

نقشه موساد برای سید ابراهیم رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازمان اطلاعات اسراییل (موساد) در جریان دیدار اخیر "ویلیام برنز" رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) از اسراییل، تلاش کرده ذهنیت طرف آمریکایی را نسبت به "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهوری جدید ایران مخدودش کرده و او را فردی نامتعادل و غیرقابل اعتماد معرفی کند.

به گزارشز وب سایت "تایمز اسراییل"،  اسراییل روز سه شنبه (دیروز) میزبان "ویلیام برنز" رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای مذاکرات بر سر ایران بود و گفته می شود که رژیم تل آویو تلاش دارد در جریان این دیدار با ارایه تصویری مخدوش از رئیسی به برنز، آمریکا را از هرگونه نزدیک شدن به ایران بازدارد.

به نوشته تایمز اسراییل: مقامات هیچ جزئیاتی از دستور کار مذاکرات رئیس سازمان سیا در اسرائیل ارائه ندادند، اما سایت خبری "والا" گزارش داد که برنز در جریان این سفر با "نفتالی بنت"  نخست وزیر و "دیوید بارنیا" رئیس موساد و دیگر مقامات ارشد اطلاعاتی اسراییل ملاقات می کند.

به گزارش کانال 12 تلویزیون اسراییل، رییس جدید موساد در ملاقات با برنز، اطلاعاتی را به او ارائه کرده که نشان می دهد "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری جدید ایران فردی غیرقابل اعتماد و ناتوان از مذاکره درباره یک توافق هسته ای جدید و پایبندی به تعهدات خود است.

به گزارش این کانال اسراییلی، رییس موساد در دیدار با برنز یک پرونده در مورد رئیسی به مقام اطلاعاتی آمریکایی داده؛ پرونده ای که در آن رئیسی فردی فوق العاده تندرو، بی رحم، فاسد و بی ثبات نشان داده می شود!

این کانال اسراییلی در گزارش خود مدعی شده: "موساد در آن پرونده رئیسی را فردی با اختلالات روانی! توصیف کرده است."

رژیم اسراییل مخالف سرسخت و شدید احیای برجام است و از زمان روی کار آمدن جو بایدن کوشیده است دولت آمریکا را از هرگونه مذاکره با ایران بر سر احیای برجام بازدارد. رژیم اسراییل همانند ترامپ و برخی دولت های عربی منطقه خلیج فارس، برجام را یک توافق یک طرفه و به سود ایران می داند.

ویلیام برنز که اینک رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست؛ در دوران دولت اوباما از مهره های کلیدی در به ثمر رساندن مذاکرات هسته ای با ایران و توافق هسته ای موسوم به برجام است.

در دولت جدید آمریکا او جایگاه ریاست دستگاه اطلاعاتی آمریکا را کسب کرده است. سفر برنز به اسراییل در شرایطی صورت می گیرد که یک "جنگ سایه" بین اسراییل و ایران در جریان است.