ایسنا/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم و بسیج شویم تا زنجیره تولید یا تهیه و توزیع واکسن را در یک حلقه ۷۵ - ۸۰ روزه تکمیل کرده و در اولویت قرار دهیم. حتی در زمینه اعتبارات، هر نوع ارزی را باید تأمین کنیم.

اظهارات رئیس مجلس درخصوص تامین و تولید واکسن کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: کرونا و موج پنجم یکی از بحران‌های جدی کشور ماست هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود اولویت‌های دوازده‌گانه را ابلاغ کردند و تأکید داشتند که موضوع کرونا اولویت کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست تخصصی و مشترک کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس گفت: ما جمع بندی این جلسه را به رئیس جمهور ارائه کردیم تا نظرات کارشناسی مجلس در این زمینه مشخص باشد. امیدوارم ستاد مرکزی ملی کرونا تصمیمات خوبی را اتخاذ کنند. اگر لازم است محدودیت‌هایی اجرا شود، حتما کارشناسی شده تصمیم بگیرند و قاطعانه همه محدودیت‌ها را اجرا کنیم.

قالیباف با استناد به بررسی‌ها گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که «محله محوری» مثل طرح شهید سلیمانی که قبلا اجرا شد، بسیار کارساز است. خدمات غیرضروری بیمارستانی می‌تواند در محلات اعمال شود، ظرفیت‌های زیادی در این روش مخصوصا در مناطق دوردست وجود دارد.

رییس مجلس به ضرورت واکسن و واکسینه کردن هر چه سریع‌تر مردم اشاره کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم و بسیج شویم تا زنجیره تولید یا تهیه و توزیع واکسن را در یک حلقه ۷۵ - ۸۰ روزه را تکمیل کرده و در اولویت قرار دهیم. حتی در زمینه اعتبارات، هر نوع ارزی را باید تأمین کنیم. اگر دولت نیازمند اصلاحیه‌ای در سند ۱۴۰۰ است، می‌توانیم به صورت دو فوریتی آن را انجام دهیم.

قالیباف در پایان به ضرورت تأمین دارو و رسیدگی به کادر درمان تأکید کرد و گفت: فشار روی کادر درمان بسیار زیاد است. اعزام‌ نیروهای کمکی، توجه به نیازهای معیشتی و تداوم این توجه جزء اولویت‌های کشور است. به نظر می‌رسد به سیستم دارو باید توجه کنیم. کمبود دارو در مکان‌هایی دیده می‌شود، که دارو وجود دارد.