فارس/ نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای جنگ 33 روزه لبنان را عامل انتقال تجربه و الگوی مقاومت از لبنان به گروههای مقاومت در فلسطین دانست.

مقام سپاه: جبهه مقاومت میراث شهید سلیمانی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام علی محمدی سیرت نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در آستانه ۲۳ مرداد (۱۴ آگوست) و سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت اسلامی لبنان در سال ۲۰۰۶ بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری العهد (ارگان رسانه‌ای حزب‌الله لبنان) این روز را به مردم، دولت، دبیرکل و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان تبریک گفت.

او در این مصاحبه تأکید کرد که دستاورد مهم و استراتژیک پیروزی در جنگ ۳۳ روزه، انتقال تجربه و الگوی مقاومت از لبنان به سرزمین‌های اشغالی و محور مقاومت بود.

حجت‌الاسلام علی محمدی سیرت در ابتدای سخنان خود گفت: قبل از بیان هر مطلبی لازم می‌دانم که سالروز پیروزی بزرگ و ستودنی ملت بزرگ و حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل تجاوز رژیم اشغالگر قدس را که موازنه وحشت در منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد، به آحاد مردم لبنان از ادیان و اقوام و مذاهب مختلف و همچنین دولت لبنان و به ویژه رزمندگان مقاومت اسلامی در این کشور و بالاخص برادر مجاهد و عزیزم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن نصرالله صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم. 

به گفته وی پیروزی ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه یک نقطه عطف تاریخی در مبارزه با جنایتکاران و متجاوزان صهیونیستی است که در پرتو رشادت و فداکاری رزمندگان مقاومت اسلامی و ارتش و پشتیبانی ملت و دولت لبنان تحقق یافت. جنگ ۳۳ روزه در شرایطی آغاز شد که صهیونیست‌ها با توجه به محاسباتی که داشتند خود را پیروز قطعی و نهایی این جنگ می‌دانستند، اما مقاومت اسلامی تمام محاسبات آنان را به هم ریخت و فضای جنگ را به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر داد. جنگی که بنا بر طرح‌های عملیاتی ارتش صهیونیستی قرار بود در روزهای ابتدایی با پیروزی رژیم صهیونیستی پایان یابد ۳۳ روز به طول انجامید و در نهایت با شکست خفت‌بار صهیونیست‌ها پایان پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه تأکید کرد: البته باید تأکید داشت که در کنار سایر عوامل، نقش حزب‌الله و مدیریت و فرماندهی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در پیروزی جنگ ۳۳ روزه ویژه و خاص بود.  به طوری که جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن صهیونیستی با عملکرد بی‌نظیر حزب‌الله و رهبر آن مهار شده و  ضربه متقابل به دشمن وارد کرد. پیروزی در جنگ ۳۳ روزه یک دستاورد مهم و استراتژیک داشت و آن انتقال تجربه و الگوی مقاومت از لبنان به سرزمین‌های اشغالی و فلسطین بود که به پایداری غزه در حملات صهیونیست‌ها به این منطقه در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ منجر شد.

به اعتقاد ایشان این اقدام حزب الله لبنان در مقابل رژیم اشغالگر، الگوی دائمی برای رزمندگان جبهه مقاومت بوده و هیچگاه فراموش نشده و نخواهد شد و جنگ اخیر غزه و پیروزی مقاومت فلسطین در «نبرد شمشیر قدس» بر دشمن صهیونیستی را نیز می‌توان جدیدترین انعکاس و نتیجه شکست صهیونیست‌ها از حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ دانست.

حجت‌الاسلام علی محمدی سیرت در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت مقاومت و مبارزه با توطئه‌های دشمن و ایجاد امنیت در منطقه پرداخت.

او گفت: آنچه که به طور کلی محور مقاومت به شکلی که امروز در منطقه می‌بینیم نامیده می‌شود مهم‌ترین میراث سپهبد شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی این جبهه را دوباره مهندسی کرد و زیرساخت‌های آن را تقویت نمود. شهید سلیمانی حامی و پشتیبان بزرگ جبهه مقاومت بود که دست گروه‌های مقاومت در منطقه را پر کرد.

به گفته وی از جمله نقاط درخشان فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی از جمله جنگ ۳۳روزه و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز رژیم صهیونیستی دیدیم. در واقع نقش شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و دستیابی به پیروزی در جنگ ۳۳ روزه و سایر نبردهای ضد صهیونیستی از جمله نبرد غزه بی‌بدیل و فراموش نشدنی است به طوری که دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفت‌وگویی تأکید کرده بود نقش سردار سلیمانی در ارسال سلاح به غزه معجزه بود. این حاج قاسم سلیمانی بود که فکر آموزش رزمندگان در غزه با صنعت موشک‌های دوربرد را مطرح کرد که این دستاورد بسیار مهمی است. امروز هزاران موشک و کارگاه‌های ساخت خمپاره و آر پی جی در نوار غزه وجود دارد که در طول شبانه روز فعالیت می‌کنند.