ایسنا/ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی و ارزیابی برنامه های وزیر پیشنهادی نفت در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون انرژی مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون آقای اوجی وزیر پیشنهادی نفت حضور یافتند. در ابتدای جلسه ایشان برنامه ها و اهداف مورد نظر خود را مطرح کردند. 

وی در ادامه اظهار کرد: سرفصل های اصلی که در برنامه های ایشان اشاره شد موضوع فروش نفت، تراز منفی گاز، استفاده بیشتر از میادین مشترک نفت و گاز، اصلاح الگوی مصرف، نگهداشت میادین نفتی و گازی، استفاده بیشتر از ظرفیت های خالی پالایشگاه های گازی، تامین منابع مالی، توجه به وضعیت نیروی انسانی، جلوگیری از خام فروشی و دیپلماسی انرژی بود که از سوی ایشان به عنوان برنامه به اعضای کمیسیون انرژی ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند. در نهایت نیز آقای اوجی به سوالات پاسخ دادند و توضیحات تکمیلی تری ارائه کردند. آنچه از سوی اعضای کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت بحث لزوم کمی بودن برنامه و توجه بیشتر به مطالبات کارکنان، تعامل بیشتر با همسایگان در حوزه انرژی، تمرکز بر تولید و تنوع بخش به سبد سوخت کشور، تولید LNG، تمرکز بیشتر به موضوع ذخیره سازی گاز، نکات عمده ای بود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما ان شاءالله برنامه وزیر پیشنهادی نفت را بررسی مجددی خواهیم داشت و برنامه ارائه شده را با اسناد بالادستی مطابقت خواهیم داد. در نهایت گزارشی را تهیه و تقدیم هیات رئیسه می کنیم و در جلسه رای اعتماد گزارش کمیسیون انرژی در خصوص وزیر پیشنهادی نفت قرائت خواهد شد.