مهر/ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون تأکید کردند که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برنامه و رویکرد اجرایی خود را درباره مسائل این وزارتخانه به نمایندگان ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: برنامه‌ عبدالملکی کلی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجید انصاری در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حجت الله عبدالملکی، گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت و برنامه ها و سوابق وی مورد بررسی و رصد نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی بیان کرد: در وهله اول، نمایندگان به ویژگی هایی که مدیران دولت آینده باید داشته باشند توجه کردند و تأکیدشان بر این بود که ما باید در بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی به اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب توجه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که باید یک دولت جوان، انقلابی، مؤمن، پاکدست و مسلط به مسائل اقتصادی تشکیل شود که نظر همکاران ما درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این لحاظ و همچنین با توجه به سوابق علمی، تألیفات و فعالیت هایی زیادی که داشته است، مثبت بود و معتقد بودند که وی ویژگی های لازم دارد.

انصاری افزود: مسئله حائز اهمیت دیگر آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار گسترده است و از آنجایی که این وزارتخانه اختیارات و وظایف زیادی دارد، وزیر پیشنهادی این وزارتخانه حتما باید به سوالات تخصصی نمایندگان هم به خوبی پاسخ دهد.

وی گفت: نظر نمایندگان این بود که برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلی است و باید وی درباره جزئیات مسائل این وزارتخانه هم برنامه خود را به نمایندگان ارائه کند و رویکرد اجرایی تری داشته باشد.