ایران/ معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برخی مشکلات پیش روی کشور مانند تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کاملاً به آینده کشور خوش‌بین هستیم و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همت مضاعف از این شرایط با سرافرازی عبور کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، محمد مخبر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با قدردانی از تلاش‌های محمدباقر نوبخت، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و با اشاره به سختی‌های اداره کشور در دوران تحریم افزود: برخلاف تصور برخی افراد،‌ خصومت اصلی نظام سلطه با دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه با مردم ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق مسعود میرکاظمی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه اشاره و تصریح کرد: حالا قرار است که با کوله باری از تجربه در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مدیریتی کشور فعالیت داشته باشند.

مخبر با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم برای حل مشکلات کشور به خارج امید داشته باشیم، افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تأکیدات فراوانی بر رفع تحریم‌ها دارند اما بعید است که بتوانیم با نظام سلطه به جایی برسیم و نمی‌توان برنامه‌ریزی خود را برای اداره کشور متکی به رفع تحریم‌ها کرد و باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که فرض بر این باشد که نظام سلطه تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد. مخبر با تأکید بر اینکه شفافیت و مقابله با رانت و فساد جز از طریق استقرار کامل دولت الکترونیک میسر نیست از میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست این موضوع را که از مطالبات جدی مردم نیز هست با جدیت در دستور کار قرار دهد.

مسعود میرکاظمی هم در این مراسم با اشاره به وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی کشور، گفت: برای عبور از این چالش‌ها و رفع مشکلات مردم نیاز به سازمانی انقلابی و مدبر داریم تا بتوانیم با درک صحیح مسائل و شناسایی دقیق چالش‌ها، راهکارهای نوینی برای حل مشکلات کشور پیدا کرده و مدیریت صحیحی در ریل گذاری توسعه ایران انجام دهیم.