ایرنا/ تصاویر منتشر شده در فضای اجتماعی نشان می دهد که گروه طالبان وارد دفتر استاندار ننگرهار شده و افراد مسلح طالبان در اطراف ضیاالحق امرخیل قرار دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لحظات پس از توئیت ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان مبنی بر پیشروی به طرف مقر استانداری و فرماندهی پلیس، تصاویر طالبان در دفتر استاندار ننگرهار در فضای  مجازی منتشر شد و افراد طالبان در اطراف استاندار دیده می شود.

از دیروز تاکنون شهرهای شرنه در پکتیکا، گردیز در پکتیا، اسعدآباد در کنر، مرکز استان لغمان، مزارشریف در شمال و فاریاب به تصرف طالبان در آمد و صبح امروز نیز شهر جلال آباد سقوط کرد.

اما وضعیت در کابل پایتخت آرام است و شب گذشته شورشی در زندان مرکزی پلچرخی کابل رخ داد اما وزارت دفاع ساعت ۳ بامداد اعلام کرد که شورش خاموش شد و زندانیان به سلول های خود برگشتند.

عطامحمد نور فرمانده نیروی مردمی در استان بلخ پس از سقوط بدون جنگ شهر مزارشریف از یک توطئه بزرگ خبر داد و نوشت که تمام تجهیزات و سلاح های دولت با یک توطئه بزرگ به طالبان واگذار شد و قصد به دام انداختن و ی و ژنرال دوستم را نیز داشتند.

اما هشدار داده است که چنین توطئه برای سران کابل نیز چیده شده و آنها باید متوجه خود باشند.

پیشروی سریع طالبان کشورهای خارجی و مردم افغانستان را حیرت زده ساخته است و همه افغان سراسیمه شده اند و در وضعیت کنونی نمی دانند چه کنند.