آخرین خبر/ همزمان با ادامه پیشروی‌های طالبان در نقاط مختلف افغانستان و سقوط 26 ولایت، برخی گزارش‌ها از ورود اعضای این گروه به کابل خبر می‌دهند.

حضور طالبان در کابل؛ بازارها و مراکز تجاری بسته شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ساعتی پیش طالبان مدعی تصرف شهرستان میدان وردک در نزدیکی کابل شد. ساکنان کابل در واکنش به این تحرک، با تجمع در مقابل بانک‌های این شهر اقدام به خروج پول‌های خود کردند.

گزارش‌های تایید نشده از تصرف شهرستان بگرام حکایت دارند. همچنین تصاویری از حضور طالبان در قره‌باغ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان از حضور آنها دارد.

همچنین مرکز تجاری پارک‌مال کابل تعطیل شده و حوزه ۱۳ و ۱۸ کابل هم اکنون شاهد حضور طالبان است.

مردم سراسیمه شده و مغازه‌های برخی مناطق مسدود شده است و ادارات دولتی در حال تخلیه هستند.

این در حالی است که شب گذشته همزمان با تصرف مزارشریف توسط طالبان، درگیری‌ها در اطراف کابل آغاز شد و این شهر در آستانه تصرف قرار گرفت.

منابع خبری گزارش دادند که شب گذشته نیروهای آمریکایی بر شماری از اعضای طالبان که بر فرودگاه قندهار حمله موشکی انجام داده بودند، حمله هوایی راه اندازی کردند.

همچنین نظامیان آمریکایی وارد ارگ ریاست جمهوری افغانستان شده و یگان ویژه و گارد ریاست جمهوری را خلع سلاح کرده‌اند. ۳ چرخبال در محوطه ارگ مستقر است.

این در حالی است که  ظهر روز گذشته اشرف غنی در پیامی ویدئویی به مردم افغانستان اطمینان داد که درباره سرنوشت و آینده این کشور در حال مشورت است.