طبق اعلام مسئولان گمرک ایران ، مرز مهران فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا بسته خواهد شد و روز جمعه نیز به روال معمول تعطیل است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سایت خبری رستانیوز:‌ انتشار برخی خبرها از بسته شدن مرز مهران به دلیل محدودیت های کرونایی حکایت دارد در حالی که پرس وجوی این موضوع از گمرک ایران از این حکایت دارد که مرز مهران باز است و فعالیت تجاری در آن ادامه دارد.
لطیفی سخنگوی گمرک ایران در این رابطه به ایسنا گفت که در رابطه با جریان تجارت در مرز مهران از ابتدای شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی، تبادل کالا صورت می گیرد و اکنون نیز این فرآیند ادامه دارد. 
وی افزود:اما در روز تاسوعا و عاشورا تبادل کالا متوقف خواهد شد و روز جمعه نیز به روال گذشته این تعطیلی برقرار است بنابراین در سه روز آخر هفته تبادل کالا صورت نخواهد گرفت و از ابتدای هفته آینده مجددا از سر گرفته می شود. 

سخنگوی گمرک ایران در رابطه با تردد مسافر از مرز مهران نیز گفت که از ابتدای شیوع کرونا تردد مسافر به صورت عادی در مرز مهران ممنوع بوده و همچنان نیز پابرجاست ولی افراد دارای ویزای خاص مانند نیروی کار، طلاب، تجار و یا دیپلمات ها امکان تردد از این مرز را داشته است و اکنون نیز برقرار است. 
وی یادآور شد: در مورد سایر مرزهای ایران و عراق هنوز ممنوعیت تبادل کالا در روزهای پیش رو اعلام نشده است.