مهر/ وزیر دفاع ترکیه طی بازدید از دیوار در حال ساخت مرزی میان کشورش و ایران، بر لزوم افزایش ضریب امنیتی نظارت بر عبور و مرور مرزی میان دو کشور تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر دفاع ترکیه طی بازدید از دیوار در حال ساخت مرزی میان کشورش و ایران، بر لزوم افزایش ضریب امنیتی نظارت بر عبور و مرور مرزی میان دو کشور تاکید کرد.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که به منظور نظارت بر تدابیر اتخاذ شده از سوی نیروهای ارتش و امنیت کشور در مرز ایران به منطقه سفر کرده است، گفت: روزانه در بیش از ۱۵۰ نقطه (مرز ایران) فعالیت کمین و شناسایی صورت می‌گیرد. به فعالیت‌های شناسایی با حدود هزار دستگاه وسیله نظارتی، ادامه می‌دهیم.

آکار با بیان اینکه از فناوری نوین مانند دوربین‌های دید در شب نیز به منظور نظارت بر مرزهای منطقه استفاده می‌شود، اظهار داشت: همه باید بدانند که تدابیر بیشتری در مرزهای منطقه نسبت به هر زمان دیگری اتخاذ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مبارزه نیروهای مسلح ترکیه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق و سوریه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۲۲ تروریست از جمله ۱۴ تروریست در منطقه عملیات چشمه صلح، ۶ تروریست طی عملیات هوایی در منطقه قارا و دو تروریست در خاکورک در شمال عراق از پای درآمدند.

وزیر دفاع ترکیه درباره کمک‌های نیروهای نظامی به مردم سیل زده سواحل دریای سیاه نیز تصریح کرد: دو کشتی ارتش به منظور کمک به عملیات امداد و نجات به سیل زدگان در استان سینوپ راهی منطقه شدند.