ایرنا/ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خواستار تقویت نظارت بر مرزها و مسافرت های زمینی و هوایی به دلیل شرایط ویژه کرونایی شد.

ذوالفقاری: نظارت بر مرزها تقویت شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزرات بهداشت و نمایندگان دستگاههای ذی ربط با  دستور کار بررسی مساله ترددها و مسافرت های زمینی و همچنین روند واکسیناسیون سراسری در کشور برگزار شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در این نشست با اشاره به رسالت اصلی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که تصمیم سازی برای ستاد ملی کروناست، مساله مرزها و مسافرت های زمینی و هوایی به کشور که همواره به مثابه عامل انتقال بیماری کرونا مطرح است را مورد توجه قرار داد و گفت: در این خصوص مقرر شد نظارت ها به نحو دقیق تر محقق و تست های لازم کرونایی نظیر پی سی آر گرفته شود.

 علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در ادامه جلسه با تاکید بر خطیر و ویژه بودن شرایط بیماری در کشور، تصریح کرد: در این شرایط باید همه ظرفیت ها و امکانات کشور به میدان آید و نباید مسئولیت صرفا بر دوش نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیفتد.

وی ادامه داد: در محدودیت ها و ممنوعیت ها باید، پروتکل ها و موارد اعلامی ممنوعیت ها به صورت دقیق و کامل اجرایی گردد و طبیعی است که اجرای ناقص، نمی تواند نتیجه مثبت در مهار بیماری بدست آورد.