منابع خبری اعلام کردند که بر اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی به غیرنظامیان در فرودگاه کابل ۳ غیرنظامی کشته شده‌اند و برخی خبرنگاران نیز می‌گویند که تعدادی از غیرنظامیان نیز از یک هواپیمای آمریکایی سقوط کرده اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» خبرداد که در نتیجه تیراندازی در پایانه مسافربری فرودگاه بین‌المللی کابل دستکم 3 نفر کشته شدند.

براساس این گزارش، غیرنظامیان درحالی به ضرب گلوله کشته شدند که هزاران نفر به امید رسیدن به پرواز خروجی از افغانستان به فرودگاه هجوم آورده بودند.

منابع خبری نیز می‌گویند که نظامیان آمریکایی پس از شلیک هوایی به صورت مستقیم مردم را به گلوله بستند.

از سوی دیگر، برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری می‌گویند که نیروهای آمریکایی برخی از غیرنظامیان را از هواپیما به بیرون پرتاب کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون چهار نفر در نتیجه پرتاب شدن از هواپیما کشته شده‌اند.

این در حالی است که منابعی دیگر اعلام کرده اند که این افراد برای فرار به چرخ‌های هواپیمای آمریکایی آویزان شده بودند و با ارتفاع گرفتن هواپیما سقوط کرده‌اند.

گفتنی است که ارتش آمریکا مسئولیت تامین فرودگاه کابل را به عهده گرفته و سفارت و کارکنان خویش را به آنجا منتقل کرده است.

دو روز قبل همزمان با تخلیه سفارت آمریکا در کابل، این سفارت از کارکنانش خواسته بود تا اسناد محرمانه و چیزهایی که می‌تواند به عنوان تبلیغات منفی علیه آن‌ها استفاده شود را معدوم کنند.

جنایات آمریکا در حالی در افغانستان ادامه یافته است که واشنگتن بارها دادگاه بین‌المللی لاهه را برای بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان تحریم کرده است.

رسانه‌ها پیش از این نیز در افشاگری از جنایات آمریکا نوشته بودند که گروهبان «جف کورک» که در سال 2010 میلادی در قالب تیم واکنش سریع ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت در پادکست «انیسیتو مودرن وار» اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای پاکسازی تله‌های انفجاری از کودکان می‌کردند و برای ترغیب آنها برای پاکسازی کوچه‌ها از شکلات و اسباب بازی و بسته‌های غذایی استفاده می‌کردند.