تهران-ایرنا- ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان روز پنجشنبه گفت که طالبان انتظار دارد جامعه بین المللی آنان را به رسمیت بشناسد و به دنبال توسعه روابط دوستانه با همه کشورها از جمله ایالات متحده هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا از آریانا نیوز، مجاهد طی سخنانی به مناسبت روز استقلال افغانستان گفت: جهان نباید از ما بترسد، ما باید به رسمیت شناخته شویم، ما خواهان روابط دوستانه با همه کشورهای جهان از جمله ایالات متحده هستیم.

مجاهد همچنین روز گذشته در اولین کنفرانس خبری خود گفت: بین طالیان امروز و طالبان بیست سال پیش تفاوت بزرگی وجود دارد. ما تلاش داریم که همه رهبران افغانستان که در میان مردم جایگاه دارند در نظام آینده مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: افغانستان جای اشغالگران نیست و مذاکرات برای تشکیل حکومت اسلامی جریان دارد. در حکومت آینده همه جهت ها، اقوام و مردم در آن سهیم خواهد بود.

سخنگوی طالبان خاطر نشان کرد،‌ اطمینان می‌دهم که هیچ اسلحه به پاکستان قاچاق نمی‌شود و همه مرزها با جدیت کنترل می‌شوند.

گروه طالبان روز پنجشنبه به مناسبت یکصد و دومین سالروز استقلال افغانستان از انگلستان اعلام کرد که در حالی استقلال کشور را جشن می گیریم که نیروی مغرور آمریکا را در نتیجه مقاومت جهادی ناکام ساختیم.

گروه طالبان در حال که حاکمیت پایتخت افغانستان برای چهارمین روز در کنترول خود دارند در رابطه با ۱۰۲ مین سالروز استقلال افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشت که این روز  همزمان با شکست امریکا شده  ودر نتیجه مقاومت جهادی آمها را به عقب‌نشینی از حریم مقدس افغانستان وادار ساختیم.