ایسنا/ یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت تاکید کرد: برنامه های وزیر پیشنهادی در حوزه مهار کرونا ویروس ادامه سیاست های قبلی است که نقلید محض از سازمان بهداشت جهانی می‌باشد.

انتقاد یک نماینده از برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه مهار کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی عسگری نماینده مردم البرز در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: اگرچه انتخاب همه وزرا مهم است ولی انتخاب وزیر بهداشت و درمان یک انتخاب حیاتی امروز کشور می‌باشد، نمی‌توان با جان مردم با تساهل برخورد کرد، به برنامه های وزیر پیشنهادی نگاه کنید، برای این وزارتخانه فقط به یک شخص معمولی برای شرایط عادی نیازی نداریم، اولویت اول ما بحث کرونا است، امروزه وزرات بهداشت در ستاد ملی کرونا تصمیمات مهمی در حوزه های مختلف همچون  کسب و کار مردم و مسائل مختلف اجتماعی اتخاذ می کند، برخی از اختیارات ستاد که محوریت تصمیم سازی آن با وزیر بهداشت می‌باشد اختیاراتی فراتر از قانون اساسی می‌باشد.

وی افزود: برنامه های وزیر پیشنهادی در حوزه مهار کرونا ویروس ادامه سیاست های قبلی است که تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی می‌باشد، میان ۳۰ کشوری که از این پروتکل ها تبعیت کردند ما شاگرد اول بودیم و امروز این تلفات را شاهد هستیم.

عسگری گفت: کمیته علمی ستاد کرونا اعلام می‌کند ما برای داروی رمدسویر ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کرده ایم و بعد خودشان اعلام می‌کنند اثربخشی آن زیر سوال است، مسئولین وزارت بهداشت اعلام می ‌کنند اگر بیمار شویم از این داروها و پروتکل ها استفاده نمی کنیم، در بحث واکسیناسیون تعارضات و تناقضات را میان سخن مسئولین مشاهده کنید، یک روز امضا می‌کنند که واکسن از هیچ جایی وارد نشود امروز می گویند هرجایی به ما واکسن بدهد وارد می‌کنیم، مردم کدام این حرف ها را باور کنند؟ چه کسی پاسخگوی ایجاد این بی اعتمادی است؟

وی اضافه کرد: از اقای رییسی انتظار داریم به اهمیت وزرات بهداشت توجه کند، وزارت بهداشت وزارت پزشکان نیست؛ بلکه وزارت سلامت و وزارت مردم است، دولت مردم باید وزارت بهداشت را به مردم بازگرداند، بزرگترین تعارض منافع در وزارت بهداشت می باشد، چه کسی می تواند جلوی مافیای دارو را بگیرد؟ شخصی که خودش ذی‌نفع نباشد، چه کسی می‌تواند جلوی تعارض منافع وزارت بهداشت را بگیرد؟ اگر دولت آقای رییسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد چه کسی می‌تواند؟سوابق وزیر پیشنهادی فقط در حوزه آموزش می‌باشد، ما نیازمند مدیر قوی و جهادی می‌باشیم که بتواند با تعارض منافع مقابله کند و دارای سوابق قوی باشد.