یک فعال دانشجویی خواستار برخورد قوه قضائیه با مسببان بدرفتاری با زندانیان اوین شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معین رضیئی، دبیر واحد سیاسی‌ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به انتشار تصاویری از رفتار زندان بانان با زنداییان زندان اوین اظهار داشت: نوع رفتار ضابطین و ماموران زندان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. این سربازان می دانستند در معرض دوربین هستند و چک می شوند. مطالبه ما برخورد با مسببان اهمال کاری صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه رفتار ماموران خاطی هیچ توجیهی ندارد، افزود: از قوه قضائیه انتظار داریم با مسببان این مسئله در هر جایگاهی، برخورد جدی صورت گرفته و روند طی شده را شفاف به مردم اعلام کنند.

این فعال دانشجویی خواستار فراهم کردن تمهیداتی از سوی سازمان زندان ها برای عدم وقوع این حوادث گفت: البته  انتشار این تصاویر از شبکه های مزدور خارجی که حقوق بگیر قاتلان خاشقچی و زندان های گوانتانامو هستند جای سوال است چون حامیان این رسانه ها در زمینه حقوق بشر پرونده هایی بس سیاه تر دارند و  رفتارهایی بدتر از این در زندانهایشان رخ می دهد و سکوت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتشار چنین فیلم هایی را در این ایام تامل برانگیز خواند و  افزود: انتشار چنین فیلم هایی از اوین صرفا یک حرکت افشاگرانه نیست بلکه   قطعه ای از پازلی است که دارد تکمیل می شود. 

رضیئی یادآور شد: همان طور که جو بایدن اعلام کرده است به دنبال مذاکراتی با هدف  ایجاد محدویت های بیشتر است و فضا سازی برای محدویت هایی تسلیحاتی و موشکی ایران است. ترامپ شدیدترین تحریم های اقتصادی را علیه ایران ایجاد کرد و نتیجه نگرفت. او نتوانست ایران را پای میز مذاکرات بیارود اما حربه بایدن بحث حقوق بشری است.

وی گفت: در یکسال گذشته چندین مسئله حقوق بشری برای ایران ایجاد کردند. طرح موضوعاتی مانند مسئله ادم ربایی یک خبرنگار حاکی از قصد آنها برای ایجاد فشار حقوقی و بین المللی علیه ایران است و اینکه به دنبال ابزار حقوق بشری برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران هستند.