وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: در چند سال گذشته وزارت ورزش و جوانان از متن کشور به حاشیه رفته است. باید با نگاه فرابخشی برای تعامل با وزرات‌خانه‌ها تلاش کنیم.

اظهارات کنایه‌آمیز وزیر پیشنهادی ورزش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس گفت: از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که در این مدت با آن‌ها گفتگوهای زیادی داشته ام و انشالله استمرار هم‌افزایی این ارتباط و تعامل انجام شده منشا خیر و برکت در نظام ورزش کشور عزیزمان باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از مخاطبان جمله راهبردی رهبر انقلاب، وزارت ورزش و جوانان است، تحول نه فقط خواست ما است بلکه ضرورت گریز ناپذیر این دوره است و وزرات ورزش و جوانان باید پیشتاز تحول دولت مردمی باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: چرایی و چگونگی تحول ابتدا از تغییر نگاه، تغییر سیاست‌ها و راهبردها شروع می‌شود ما می‌کوشیم تا گونه دیگری بنگریم در چند سال گذشته وزارت ورزش و جوانان از متن کشور به حاشیه رفته است باید با نگاه فرابخشی برای تعامل با وزرات‌خانه‌ها تلاش کنیم.

سجادی تصریح کرد: بیانیه گام دوم فصل دوم جمهوری اسلامی است و این بیانیه به میدان‌داری جوانان و ساختن کشور با جوانان دعوت می‌کند، برای تحقق گام دوم، این وزارتخانه باید نقشی ستادی پیدا کند نسل جوان را برانگیخته و استعدادهای آنان را پرورش دهند و شکوفایی و تحول آفرینی را برای آنان فراهم کند.

وی ادامه داد: از منظری دیگر نقش تحرک و ورزش در کاهش هزینه‌های درمان غیرقابل انکار است، از مهمترین مولفه‌های تحرک و ورزش، نشاط انسجام اجتماعی و هویت بخشی است و بسیاری از مولفه‌های سبک زندگی امروز از آن تاثیرپذیر است.

او با بیان اینکه دشمن برای ورزش ما برنامه‌های زیادی تدارک دیده و غفلت ما باعث شده این برنامه‌ها را برای ما داشته باشد،‌ گفت: معتقدم رویش‌های انقلاب اسلامی صدها برابرِ ریزش‌های آن بوده است و باید این رویش‌ها را انصافا قدر بدانیم کوشش بنده است بدنه مدیریت ورزش متعلق به جوانان باشد و ایجاد حلقه‌های میانی با سایر دستگاه‌ها هم افزایی داشته باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان پیشانی تعامل با مجلس و دیگر دستگاه‌ها با این ظرفیت مردمی است. اعتماد شما با رای بالا این نشاط را برای رقم زدن این تحول دو چندان می‌کند، چاره‌ای نداریم در این وزارتخانه قوی و مردمی باشیم در این تردید نداریم که جوانان ما بهترین جوانان عامل هستند، 70 درصد جوانان ما متولدین بعد انقلاب هستند و انقلاب را ندیده اند اما پای آن ایستاده‌اند و این یک اتفاق مبارک است که گاهی فراموش می‌کنیم باید با این جوانان کارهای بزرگ کنیم هرجا کار بزرگی شده جوانان پای کار بوده‌اند.

سجادی با بیان اینکه جوانان صدای بنده را بشنوند و به این وزارتخانه و آینده آن و اتفاقات بزرگی که رقم خواهند خورد به فضل الهی امیدوار شوند، گفت: به دوستانی که دغدغه جوانان داشتند در کمال خضوع می‌گویم انشالله در این وزارتخانه یک دبیرخانه مسائل مربوط به جوانان را راه‌اندازی می‌کنیم و نیازهای آنها را با بهره‌گیری از خودشان وشکوفایی استعداد آنها تامین خواهیم کرد البته همه می‌دانند که این کار یک دستگاه نیست کار همه کشور و همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است اما دبیرخانه این قرارگاه در این وزارتخانه  تشکیل می‌شود.