باشگاه خبرنگاران/ یک شرکت غیرنظامی روسیه از غارت شدن یک بالگرد این کشور در فرودگاه کابل خبر داد.

غارت شدن بالگرد روسیه در فرودگاه کابل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش آر تی، یک شرکت غیرنظامی روسیه از هدف غارت گرفته شدن یک بالگرد این کشور در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان در سایه هرج و مرجی خبر داد که در این کشور به تازگی حکمفرماست.

نماینده شرکت «Utair» روسیه امروز به خبرگزاری نووستی ان کشور گفت: افرادی ناشناس در تاریخ ۱۷ ماه جاری میلادی به داخل بالگرد نفوذ کرده و صندوق ویژه تجهیزات اضطراری که حاوی ذخایر مواد غذایی بود، شکستند و به غارت بردند و به وسایل داخل بالگرد آسیب رساندند.

این نماینده شرکت هواپیمایی روسیه اعلام کرد کادر مهندسی و فنی خسارت‌های ناشی از حادثه را برطرف کرده و اقدامات لازم را به اجرا در آوردند که این کار سبب شد تا به این بالگرد اجازه داده شود تا به همراه کارمندان دیگر شرکت در تاریخ ۲۲ اوت به مکانی ایمن منتقل شود.

طبق اعلام رسانه هاف بالگرد خسارت دیده از نوع Mi-۸ MTV بوده است.

معاون رئیس کمیته امور دفاعی شورای دفاعی مجلس دومای روسیه نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: نوعی هرج و مرج اکنون فرودگاه کابل را در بر گرفته است که سبب شده است تا تجهیزات کشور‌های دیگر نیز آسیب ببینند.

شرکت هواپیمایی Utair از سال ۱۹۹۱ با سازمان ملل متحد در زمینه کمک رسانی بشردوستانه از طریق بالگردهایش همکاری می‌کند و به تازگی نیز بیش از ۲۰۰ نفر از کارمندان این سازمان را از افغانستان خارج کرد.