دیده‌بان ایران/ رییس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش، راه اندازی۲۱۲ نقاهتگاه و تامین بیش از ۱۱ هزار تخت بیمارستانی و قرار دادن آن در اختیار بیماران کرونایی و مشارکت در روند واکسیناسیون شهروندان را از اهم اقدامات نیروی زمینی ارتش در ۱۹ ماه مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ دوم پزشک «بهزاد موذنی» روز  جمعه در گفت و گو با  ایرنا با تشریح اقدامات  نیروی زمینی در مبارزه با کرونا اظهار کرد:  نیروی زمینی ارتش از روز اول کرونا به صورت جدی و با تمام قوا وارد عمل شد و شروع به خدمات رسانی به مردم کرد.

وی ادامه داد: از همان روزهای اول که نیاز به ضدعفونی کردن معابر بود نیروی زمینی در این کار با جدیت و قدرت مشارکت کرد و ضمن کنترل ورودی شهرها،  هر جا که لازم بود نقاهتگاه و بیمارستان برپا کرد.

امیر موذنی افزود: نیروی زمینی در این مدت و برای مقابله با کرونا ۲۱۲ نقاهتگاه راه اندازی کرد و بالغ بر ۱۱ هزار تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی در اختیار بیماران کرونایی قرار داد.

رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش ذر ادامه به تولید انواع لباس‌های حفاظتی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شوینده در این مدت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی در ۲۴ استان همراه با ۱۲ هزار کادر مجرب و متخصص بهداشت درمان را در اختیار بیماران کرونایی گذاشتیم.

سرتیپ موذنی ادامه داد: بعد از ورود واکسن و بنا به نیاز و درخواست وزارت بهداشت با راه اندازی مراکز واکسیناسیون به کمک این وزارتخانه آمدیم به طوری که در حال حاضر ۳ مرکز بزرگ واکسیناسیون ایران مال، هوانیروز و دژبان مرکز ارتش جمهوری اسلامی در تهران مشغول واکسیناسیون شهروندان هستند.

وی افزود: علاوه بر این در شهرهای گرگان، ارومیه، شیراز، کرمانشاه، مشهد، زنجان، خرم آباد و دزفول هم مرکز واکسیناسیون را راه اندازی کردیم و در کنار آن ۶ بیمارستان صحرایی احداث کردیم.

رییس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در سیستان و بلوچستان بلافاصله با شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد و پنج مخزن اکسیژن ۳۰، ‌ ۲۰ و ۱۰ تنی  به بیمارستان‌های زاهدان، خاش و سراوان تقدیم کرد. در کنار آن ۱۰۰ تانکر آب بهداشتی برای تامین آب شرب شهروندان در اختیار مسئولان استان قرار داد.

سرتیپ موذنی اضافه کرد: نیروی زمینی ۱۰۰ هزار تست تشخیص کرونا و غربالگری خانه به خانه را در سیستان و بلوچستان، زاهدان و خاش و سراوان و زابل انجام داد همچنین در این مدت به  اقشار کم درآمد کمک‌های معیشتی کرد.

وی آبرسانی به مناطق محروم، فقر زدایی و آموزش بهداشت و رعایت پروتکل‌ها را از دیگر اقدامات نیروی زمینی ارتش برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش گفت:علاوه بر این، نیروی زمینی بنا به نیاز در اصفهان، خاش، زاهدان و رشت بیمارستان حاد تنفسی ایجاد کرد و در چند روز آینده هم با توجه به نیاز در قم یک بیمارستان حاد تنفسی ایجاد خواهیم کرد.

رییس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتشی یادآور شد: در این مدت همچنین کنترل مرزها و واکسیناسیون کارکنان نیروی زمینی چه کادر و چه وظیفه به خصوص در مناطق مرزی انجام شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمام مراکز آموزشی و فرهنگی تحت کنترل، غربالگری و جداسازی و رعایت پروتکل‌ها است، یادآور شد: هنوز هم پادگان‌های ارتش از امن ترین  مناطق کشور و از مناطق سفید هر شهری به حساب می‌آید و امیدواریم با تلاش همکاران و کمک مردم بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.