باشگاه خبرنگاران/ پهپاد‌های آمریکایی به مواضع گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان حمله کردند.

حمله هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا به مواضع داعش در افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از جروزالم پست، یک روز پس از انفجار انتحاری در فرودگاه کابل و اطراف آن که به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی منجر شد، مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند به مواضع داعش در شرق افغانستان حمله هوایی انجام داده اند.

دیروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود عاملان این حمله انتحاری را مجازات خواهد کرد و به پنتاگون دستور داد در این زمینه وارد عمل شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد این حمله در ولایت ننگرهار در شرق کابل انجام شده است، ولی در بیانیه این فرماندهی مشخص نشده آیا هدف با عاملان حمله به فرودگاه کابل مرتبط بوده یا خیر.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که هدف ما مورد اصابت موشک قرار گرفته و کشته شده است. ما از تلفات غیرنظامیان در منطقه اطلاعی نداریم.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش پنجشنبه در بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری به فرودگاه کابل را برعهده گرفت. به گفته منابع خبری در این حمله انتحاری بیش از ۱۷۰ نفر کشته و زخمی شدند که در این میان ۱۳ سرباز آمریکایی کشته و تعدادی نیز مجروح شدند که در عملیاتی به آلمان منتقل شدند.

حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی به منظور تخلیه نیرو‌های خارجی و مردم افغانستان که می‌خواهند خاک این کشور را ترک کنند در فرودگاه کابل حضور دارند. حمله روز گذشته در فرودگاه کابل مرگبارترین حادثه برای نظامیان این کشور در یک دهه گذشته در افغانستان است.