ایسنا/ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه توسعه استان خوزستان، باید به دنبال تشکیل صندوق توسعه خوزستان باشیم که یک سری منابع و مصارف مشخص داشته باشد و از جمله منابع آن، می‌تواند درصدی از فروش نفت باشد.

ارائه پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه خوزستان به دفتر رهبر انقلاب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید کریم حسینی در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز (۵ شهریورماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خواسته ما از وزارت نیرو، تکمیل طرح‌های آبرسانی در خوزستان به ویژه طرح آبرسانی غدیر و شمال شرق است که هنوز به اتمام نرسیده‌اند و در خصوص این طرح‌ها باید راهکاری اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان خوزستان وجود دارد که باید برای اشتغال مورد استفاده قرار گیرند. اگر این ظرفیت‌ها افزایش یابد و بومی‌گزینی در آن‌ها به عنوان یک اصل رعایت شود، شاهد اشتغال بیشتر جوانان خوزستانی خواهیم بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در شرکت‌های بزرگ استان خوزستان بومی‌گزینی رعایت نمی‌شود، دلیل آن مدیریت غیربومی این صنایع است.

وی افزود: در خصوص سرمایه‌گذاری نیز باید مشوق‌هایی داشته باشیم که سرمایه‌گذار جذب شود و بتواند فرصت جدید اشتغال ایجاد کند و در جهت توسعه استان خوزستان گام بردارد.

حسینی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی، متاسفانه اهواز دومین شهر حاشیه‌نشین و دارای مناطق کم برخوردار است که باید برنامه مشخص و مدیریت قوی در کارگروهی که تعیین‌شده است، با یک زمان مشخص برای رفع مشکلات ابتدایی این مناطق اندیشیده شود.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان، هشت شهرستان استان خوزستان که در ۱۰ سال گذشته تاسیس شده‌اند، هیچکدام بیمارستان ندارند. به عنوان برنامه کوتاه مدت و بلند مدت، باید بیمارستان‌های محلی که در وزارت بهداشت و درمان تعریف شده، تا زمان احداث بیمارستان ثابت در این شهرستان‌ها ایجاد شوند تا مشکلات بهداشتی و درمانی نداشته باشیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: حق‌آبه کشاورزی خوزستان نیز باید در یک سند از سوی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو تدوین شود. اگر مصارف خوزستان در آب کشاورزی تعریف و تصویب شود، دیگر صحبتی از انتقال آب نخواهد شد.

وی گفت: در حوزه توسعه استان خوزستان، باید به دنبال تشکیل صندوق توسعه خوزستان باشیم که یک سری منابع و مصارف مشخص داشته باشد و از جمله منابع آن، می‌تواند درصدی از فروش نفت باشد. این در حالی است که اکنون در بحث ۳ درصد فروش نفت، هیچ سهمی عاید خوزستان نمی‌شود.

حسینی افزود: برای این امر، پیشنهادی به دفتر مقام معظم رهبری و سازمان برنامه و بودجه داده‌ایم تا ۲.۲ میلیارد یورو برای تشکیل این صندوق در نظر گرفته شود.