عزت‌الله یوسفیان ملا عدم برگزاری دیدار مردمی در سفر رئیس جمهور به خوزستان را به فال نیک گرفته و نشانه‌ای از فرق داشتن او با احمدی‌نژاد می‌داند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حضور تعداد قابل توجهی از مدیران احمدی‌نژاد در کابیه رئیسی و گمانه ادامه‌دار بودن این انتخاب‌ها با توجه به شایعاتی که درباره استفاده از صالح‌آبادی در بانک مرکزی وجود دارد؛ این شائبه را ایجاد کرده که رئیسی در حال تبدیل شدن به یک احمدی‌نژاد دیگر است. 

ضمن آنکه اصرار وی به استفاده‌ از برخی الگوهای رفتاری رئیس دولت‌های نهم و دهم مثل سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده و ... هم موجب پررنگ شدن این گمانه‌ها است. تحلیگران و کارشناسان مسائل سیاسی نیز از همین رو انتقادات و هشدارهایی را مطرح می‌کنند.

به عنوان مثال عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس اگرچه خوشبین است که رئیسی کاملا شبیه احمدی‌نژاد نباشد، نگرانی‌هایی دارد و حرف زدن در این باره و هشدار دادن را ضروری می‌خواند. او در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» ضمن تاکید بر اینکه «برای قضاوت درباره شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دولت آقای رئیسی و دولت احمدی‌نژاد باید قدری صبر کرد» می‌گوید: «هنوز زود است اما بالاخره نشانه‌هایی وجود دارد. مثلا افرادی که به کار گرفته‌ شده‌اند و برنامه‌ریزهای اصلی و واقعی در تیم اقتصادی و سایر تیم‌ها همان نیروهای آقای احمدی‌نژاد هستند. با این حال باید بیشتر صبر کرد».

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت رئیسی خیلی شبیه دولت احمدی‌نژاد نشود و می‌گوید: «قطعا باید در این باره هشدارهای لازم را به دولت داد اما نشانه‌های امیدوار کننده‌ای نیز وجود دارد. مثلا همین امروز صبح (جمعه) وقتی وارد اهواز شدند، گفتند که در این سفر هیچ دیدار مردمی ندارم و فقط برای پروژه‌ها و کار آمده‌ام. این می‌تواند یک تفاوت و امیدوار کننده باشد. می‌دانیم که آنچه سفرهای احمدی‌نژاد را تبلیغاتی و دور از اهداف ملی می‌کرد، همین دیدارها، حرکت در خیابان و دویدن مردم پشت ماشین، نامه گرفتن و جمعیت جمع کردن و ... بود. اگر این اتفاق‌ها تکرار نشود و دیدار مردمی در سفر آقای رئیسی صورت نگیرد، اتفاق خوبی است. امیدواریم واقعا همان طور که اعلام کرده‌اند این سفر بدون دیدار مردمی که اصلا وقت آن نیست، انجام شود».

یوسفیان ملا در پاسخ به اینکه با توجه به وزرای دولت رئیسی و سابقه آنان چقدر می‌توان به متفاوت بودن دولت او با احمدی‌نژاد امیدوار بود؟ نیز می‌گوید: «برخی از این وزرا که ترجیح می‌دهم در اول دوره از آنان نام نبردم افرادی هستند که ما در مجلس به زحمت با آنها کار می‌کردیم. کمیسیون‌های مربوط با این‌ افرادی که الان وزیر شده‌اند به شدت مشکل داشتند و بسیاری از جلسات ما حاشیه‌ای بود و ربطی به مسائل کاری نداشت. مثلا جلسه علنی مجلس غیرعلنی و وقت مجلس گرفته می‌شد به خاطر اینکه وزیر در حاشیه کارهایی کرده بود و داستان‌ها پشت داستان‌ها داشتیم. الان اما به خاطر اینکه هشت سال از آن دوران گذشته امیدواریم که وزرا آن مشکلات و مسائل قبلی را نداشته باشند. به هرحال همه چیز در حال «شدن» است و هیچ چیز در حال «بودن» نیست. امیدوارم که این اعضای دولت نسبت به قبل تغییر کرده باشند و این را لمس کنیم».