ایسنا/ عزت‌الله ضرغامی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درخواست کرد واکسیناسیون فعالان و مشاغل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اولویت قرار گیرد.

ضرغامی به وزیر بهداشت نوشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توئیتی نوشت: «امروز در نامه‌ای به وزیر محترم بهداشت، خواستار اولویت در واکسیناسیون عوامل حوزه‌های ماموریتی وزارتخانه شدم.

اهمیت سلامتی در مراودات اجتماعی و ضرورت حمایت از این بخش مهم اقتصادی و خدماتی به‌ویژه گردشگری را هم حضوری تشریح کردم.

از ایشان به دلیل موافقت و دستور اجرایی‌شان تشکر می‌کنم.»

وزارت بهداشت چهارشنبه گذشته (۱۰ شهریورماه) مشاغل جدیدی را که واکسیناسیون آن‌ها در مهرماه با اولویت انجام می‌شود، اعلام کرد که هتلداران در فهرست این مشاغل اعلام شد.

پس از آن، معاون گردشگری به ایسنا گفت: طی صحبتی که با آقای رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا داشتم، تایید کرد که علاوه‌بر هتلداران، همه فعالان و مشاغل مرتبط با گردشگری که قبلا مصادیق آن به وزارت بهداشت اعلام شده است، در ردیف این گروه جدید قرار گرفته‌اند که پس از احراز هویت شغلی از طریق ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و تایید از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، واکسیناسیون آن‌ها در مهرماه آغاز می‌شود.

در هفته‌های گذشته، گروه کوچکی از هتلداران در تعداد انگشت‌شماری از استان‌ها، در هماهنگی با استانداری‌ها تزریق واکسن کووید را آغاز کرده‌اند، اما همچنان طیف گسترده‌ای از هتلداران و دیگر مشاغل گردشگری از جمله راهنمایان و راننده‌های گردشگری، بومگردی‌ها، همچنین، موزه‌داران، راهنمایان موزه، سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی که در ۱۹ ماه گذشته کسب و کارشان دچار رکود و یا تعطیل شده است، محروم از واکسن کرونا هستند.