باشگاه خبرنگاران/ وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس اعلام کرد در پی خروج نابسامان سربازان انگلیسی از خاک افغانستان برخی از آن‌ها در هفته گذشته خودکشی کرده‌اند.

خودکشی سربازان انگلیسی در پی نابسامانی خروج از افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از رویترز، جیمز هیپی، وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس امروز (دوشنبه) در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز اعلام کرد برخی از سربازان انگلیسی که از جنگ افغانستان بازگشته اند به خاطر نحوه خروج نابسامان و شتاب‌زده از خاک افغانستان و پیروزی طالبان دست به خودکشی زده اند.

وی عنوان کرد اطلاع دارد برخی سربازان انگلیسی که در جنگ افغانستان بوده اند در هفته گذشته دست به خودکشی زده اند.

وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس ضمن ابراز نگرانی از اتفاقاتی از این دست گفت: چنین اتفاقی برای امثال من که در دولت هستیم و در افغانستان هم بوده ایم، نگران کننده و ناراحت‌کننده است. من می‌دانم که سربازان ما چقدر آسیب دیده اند.

هرچند دقایقی بعد، در مصاحبه با بی‌بی‌سی وی گفته خود را تکذیب کرد و گفت: ما در حال تحقیقات هستیم که چنین چیزی واقعا رخ داده است یا خیر.

حضور بیست ساله انگلیس در خاک افغانستان میلیارد‌ها دلار هزینه برای این کشور در پی داشته است. گفته می‌شود انگلیس تا کنون ۴۵۷ نفر از نظامیان خود را در این جنگ از دست داده است. بنا به گزارش‌ها نحوه خروج سربازان انگلیسی از خاک افغانستان بر روحیه آن‌ها تاثیر داشته و سربازان را دچار یأس کرده است.